Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett: 07-bildtrådar
Läst 7238 ggr
Natalieforsbom
0

HJÄLP! katt med konstiga ögon!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HJÄLP! 

kom hem till min pojkväns hem idag och de har en kattunge där som är 10 månader.

Och när jag satt o tittade på när hon lekte så såg jag att hinnan som kommer fram när de blinkar (från nosens håll så att säga) den är framme hela tiden, hon har inte ont av det och det rinner inte ur ögonen på henne. 

Men är orolig för att det ska vara något farligt.

vill ju inte att "min" snutt ska vara sjuk..😕

Så om någon vet att dess katt sett ut så, så får ni väldigt gärna säga till!

Mari
1

Detta brukar väl vara tecken på en infektion och/eller mask? 

Hoppas någon rättar mig om jag har fel :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jourhemmet
3

Boka omedelbart tid till veterinär. Katten är sjuk eller full med mask.

OberonsMatte
1

Om katten verkar frisk i övrigt gissar jag på att den har mask.

Sajtvärd Katter iFokus

Josefa
1

Om katten är pigg annars så börja med att avmaska den. Blev hon ordentligt avmaskad som liten? Kattungar till mammor som går ute bör avmaskas med 2-3 veckors mellanrum så länge de diar.

Natalieforsbom
1

Hon har aldrig blivit avmaskad, de som äger den egentligen har tre katter till den ena är henne bror samma sak med han (aldrig blivit avmaskad) de andra två äldre katterna har jag inte en aning om de har blivit det :( Tackar verkligen för hjälpen ! ska avmaska alla ! men tack tack tack!!!!!!

[sorbel]
1

Varför ta de inte kattungen till veterinären? De definitivt borde göra så!

Djurälskaren87
0

men egentligen äger menar du att din pojkväns familj inte äger den eller vadå? det är viktigt att tänka på att läsa på lite innan man köper katt för man skall avmaska dom om dom inte blivit det av uppfödaren som dom brukar bli innan man köper dom;)

men jag skulle tagit den till veterinären för den kanske ej har fått vaccin heller?

Josefa
0

Fast katten bör bli avmaskad innan den får sin vaccin.

Djurälskaren87
0

8# ja jag har inte skrivit annat? skrev ta även katten till veterinären så den får sitt vaccin och då efter den blivit avmaskad

Natalieforsbom
0

Katten köpte dem får en kompis.. elelr ja köpte och köpte räddade ifrån att bli skjutna.. 

Jag ska avmaska så fort som möjligt. är ju typ "delägare" i den men ändå inte.. (mycket knövel)

Dom äger katten, dem har tre katter till men den ända som bryr sig om dem är min pojkvän samt jag .. de de övriga i familjen har de som jägare och kanske gosar med dem ibland….

Men jag är tacksam över all hjälp jag kan få! uppskattas verkligen! :D

OberonsMatte
1

#10 Om du och din pojkvän bryr er om katterna så se även till att de blir kastrerade om de inte är det.

Sajtvärd Katter iFokus

Djurälskaren87
1

10# men vänta inte med avmaskningen:( den har redan fullt med mask.. köp de idag:)

Natalieforsbom
1

Kan meddela ! bi avsamkade katten så fort so möjligt, och hon mår nu jätte bra och är mycket mer framåt! 😃

Josefa
0

Glöm inte att avmaska igen efter 2-3 veckor, så ni får bort de nykläckta maskarna också.

Natalieforsbom
0

men detta medel skulle ta bort alla maskar och även "bäbis maskar"

Josefa
1

Bäbismaskar ja, men inte äggen. De äggen som kläcks någon dag efter att maskmedlet givits kommer att överleva och föröka sig.