Hur länge har du haft katt?
Hur länge har du haft katt/er och hur gammal var du när du fick/köpte din första katt? :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Har haft katt sedan vaggan 😃
Men min första egna, Julius, fick jag nog vid nio års ålder, tyvärr dog han knappt 2 år gammal pga vingelsjukan. Mycket underligt dock då jag hört att de drabbar äldre katter och kattungar..
Sedan var min nästa egna, Selma, när jag var ungefär 14-15. Och sedan hennes kattungar Siri och Ester (endast två överlevde). Nu är dom hela familjens typ :) Tyvärr är mammakatt borta och det är tveksamt om vi någonsin kommer se henne igen.
Nästa egna katt får vi se när de blir :)
Aut viam inveniam aut faciam
Familjen har alltid haft katt så jag har ju haft det sedan jag föddes, dock fick jag inte min alldeles egna katt förrän jag vart 14-15 år, det var en hemlös skyggis. Spenderade två veckor på badrumsgolvet för att lära henne att hon inte behövde vara rädd innan hon sakta men säkert vågade sig fram från under badkaret och lärde sig lita på människor. Tur att jag hade sommarlov. Hon bor kvar hos mina föräldrar då hon bestämde sig för att pappa var mer hennes typ av människa 😉
Som längst har jag nog levt 3-4 månader utan katt och det var precis när jag flyttade hemifrån för att plugga. Nu har jag två missar för det gick liksom inte att vara utan katt längre än så.
Min familj hade Chivas när jag föddes, sedan dog hon efter några år och efter det, när vi flyttade till lägenhet år 99 skaffade vi Smille som nu är 14 år. :) vet inte hur lång tid det dröjde från det att Chivas dog till att vi skaffade Smille.
2010 skaffade vi Hans och Lukas
2012 Dog Hans och Jonna och Dixie kom in i bilden.
2013 Skaffade jag Oskar :)
Haft katt hela livet, alltså och har tänkt ha katt resten av livet.❤️
Vi har haft katt i familjen sedan början av 90-talet med untantag för några korta uppehåll.
Sen jag låg i vaggan. Min första egna katt fick jag när jag var 7 år, året var 1961 och katten blev 18 år😃
Jag skaffade första katten juli 2010.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Har haft katt hela mitt liv :)
Min första Egna katt tog jag hem när jag var 13 utan föräldrars tillstånd och som jag gömde på mitt rum ;)
Fick behålla henne och det är hennes dotter jag har nu :)
Lite drygt ett år. Min mor är lite allergisk, så vi kunde inte ha katt när jag bodde hemma. Men nu har jag flyttat och här bor nu två stycken katter 🙂 19 år var jag när de kom.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
I somras var det 10 år sedan jag fick skaffa min första katt. Var 12 år då.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
När jag var 9 år hämtade mina föräldrar en katt från mormor och morfar, som vi umgåtts med hela sommaren, han fick namnet Hugo, har för mig att han var kring 4månader när vi fick hem honom, han blev 16år.
Min första egna katt sedan jag hade flyttat hemifrån är Asterix, han skaffade jag 2002, hämtade honom från min sambos morbror, var där väldigt mycket under hans uppväxttid.
Jag var inte så gammal när vi skaffade familjens första katt, kan jag har varit 6år kanske? Sen dess har vi alltid haft katt, efter honom kom det en till, och sen skaffade jag min första egna när jag var 10 år, och han är den enda som bor här idag, snart 11 år gammal :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Fick min första katt när jag var 3 år gammal 🙂 Så haft i 20 år. Dock ett hopp på ca 4 år mellan första och andra katten (alltså som egen).
Dock hade min familj katt när jag föddes, som föddes samma år som jag så är uppväxt med katt i snart 23 år 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min familj har haft katt sen innan jag föddes men min första egna skaffade vi då jag var 19 år tror jag men det höll inte länge pga min mans allergi.
Den nuvarande katten är egentligen min systers som skulle bo tillfälligt hos oss i en sommar det var 3 år sen nu och hon är fortfarande kvar (vi har hittat vägar runr allergiproblemet och min man tål henne ganska bra)
l'm back
Efter flera års övertalning så fick jag köpa min första katt när jag var 18år. Idag är Maja 8år och den 10dec betyder det att jag varit kattägare i 8år, yeay!
Men hennes namn skulle egentligen vara Alice, men min mamma hade andra åsikter, men det gjorde inget Maja är Maja. Idag är hon egentligen inte heller bara min utan alla i min familj ser henne som deras och bor kvar hos mamma där hon trivs bäst.
men nu sen jag gick med huskatt 2bröder på 5 månader, räddade från avlivning.
2 toppen killar!!
Att vara en krigshärdad hjälte är som att vara förälder i en bruten allians.
Jag var 3 år när vi fick vår första katt av en bekant. När jag var 5 år gammal fick hon en kull kattungar, varav vi sparade en. Katthonan finns tyvärr inte längre, men kattungen (som nu är en 9-årig herre) bor fortfarande hos oss 🙂
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Första katten fick vår familj när jag var runt 7, skulle jag tro. en katthemskatt. Sedan hade vi en annan katt efter henne och sedan dök Sune upp 2010, hittekatt, och Mini ett halvår senare. Var ett glapp på kanske 10 år sedan jag flyttat hemifrån då jag inte haft katt.
Växte upp med katt i barndomen, har ingen koll på ålder. Göte är däremot min första egna, han var en tidig 27-årspresent och hämtades i början på augusti i år :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jag har alltid haft katt. Min allra första egna katt köpte jag för en krona av min granne när jag var 6 år. Han hette Pyret och var den snällaste katten i världen. ❤️Sen dess har jag haft många katter. Har svårt att tro att jag någonsin kommer leva utan.
jag fick kattunge redan när jag var 7 år gammal, har alltid haft katter fick dok göra ett uppehåll på 6 år då sonen visa sig vara allergiker men efter flytt så skaffa vi oss en stallkatt som efter 2 h som stallkatt togs in. Sonen reagera inget på katten och efter det har vi haft katter i vårat hem :)
Första katten var ett år äldre än mig. Han var från början min brors men när min bror flyttade hemifrån fick katten bo kvar och han blev då min kan man säga. När han gick bort skaffade jag mig en hittekatt kille efter inte allt för lång tid. Tyvärr vart han överkörd när han var väldigt ung. Men jag har honom kremerad och begravd vid sommarhuset på Gotland.
Var 6-7 år när mamma tog mej att få välja ut min första katt :) Henne fick jag hela 19 underbara år med ❤️
Har inte bott utan katt sen dess :D
När mamma flyttade hemifrån hade hennes familjs katt precis fått kattungar, en kattunge ville ingen ha så hon beslutade sig för att ta med den till sig. Pricken. Några år senare kom jag och Pricken var alltid en del utav mitt liv, ett syskon nästan. Pricken blev 21 år gammal och knappt ett år klarade vi oss utan katt innan vi skaffade en till som heter Sune. 2 år senare var det dags för mig att flytta hemifrån och efter några månader fick jag en sådan kattabstinens att det slutade med att lilla Skrållan fick bli min livspartner.
Kan nog inte leva utan katter..!

jag har alltid haft katt, min första katt fick jag som ett års present av vår släkting, och hon hade jag vid min sida tills jag var 19 år. Under tiden vi hade henne, så passerade många katter vårat hem. I dagsläget äger jag två katter, skulle vilja ha en tredje men tyvärr finns inte utrymmet för en till.. :(
Min första katt Alma fick jag när jag var 8år. Vi fick 10 långa år ända tills hon fick cancer i tarmarna :,( När jag flyttade hemmifrån skaffade jag min katt Ru, vi fick bara uppleva 1 år tillsammans tills han blev påkörd :,( Nu 2 mån efter Rus död och 2 år efter Almas död har jag skaffat mig två små kattkillar Kaos och Uno och hoppas att dom lever med mig tills jag är minst 40 år gammal. Jag älskar alla mina katter och önskar att dom som gick bort fortfarande skulle vara med mig…
5 år var jag när våra första katter flyttade in.
Har haft katt hela mitt liv med uppehåll på nått år när jag var runt 25.Min första egna katt fick jag när jag var runt 5.
Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump
Har haft katt i nästan exakt 10 år nu!
Vår första katt kom till oss självmant som kattunge när jag var fem år gammal, och trots min pälsdjursallergi behöll vi henne just för att jag länge velat ha katt.
Idag är hon en pigg och go tös. <3
Andra katten tog vi över som omplacering för några år sedan.
Vi hade katter till och från när jag växte upp. När jag skaffade eget boende tog det några år innan det blev dags för innekatter hos mig. Första katten kom 1986, är nu inne på katt 5 och 6.
Det skulle väldigt tomt utan dem!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Det var lite mer än ett år sedan. Skulle just fylla 24 då :) Sambon har haft katt hela livet.
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
Har funnits katt i min familj sedan innan jag föddes. Jag har alltid älskat katter. Mina första alldeles egna katter köpte jag tre veckor efter jag flyttat hemifrån när jag var 20 år. Sedan dess har det nästan alltid funnits i alla fall en katt i mitt hem.
Här är jag med Boris som min pappa skaffade innan han och mamma träffades. Boris var med och uppfostrade mig nästan lika mycket som mina föräldrar och brukade ligga och vakta mig när jag låg ute och sov i barnvagnen.

Hade katt lite till och från när jag var liten men den första egna katten köpte vi 2006 när jag och gubben flyttade ihop.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Familjen skaffade katt 1999, då var jag typ två år.
Nu har vi tre katter hemma, varav en är min (:
//Jessie
Till och från sedan jag var 6-7 år gammal, jag har min 5:e alldeles egna katt just nu och jag hoppas att hon kommer få hänga med i många år till
Haft katt sen jag var bebis :) Fick min första egna (de andra har varit familjens) när jag var 10 :)
Min första katt fick jag förra året, 19 år gammal :)
Freestyla dig rakt ut i ovissheten och släpp taget
Medarbetare på Sorg ifokus