Otrevlig stämning
Jag skriver inte så mycket i detta forum, men läser desto mer. De flesta medlemmar kommer med bra råd och tips med en trevlig ton i inläggen. Men så finns det ett par medlemmar som ofta kan vara ganska otrevliga i tonen när de skriver. Jag förstår att alla här inne vill katternas bästa och att känslorna ibland tar över, men man kommer ingen vart med otrevliga inlägg! Jag vet att katternas värld inte är så bra, statusen är låg och många är hemlösa. Alltför många kattägare tar inte sitt ansvar över sina katter. Men det gäller inte alla! Kattägarna som skriver här vill oftast ha tips och råd om hur man ska göra, med mat, aktivering och ibland om man ska avla eller ej. Många är "nybörjare" och behöver lite hjälp på traven. Bara för att många här inne är "experter" så går INGEN rätt att klanka ner på någon annan. De sämsta kattägarna bryr sig väl knappast tillräckligt mycket för att "orka" ställa frågor på ett kattforum? Så varför behandla folk som om dom vore superdåliga kattägare? Nej, informera i god ton och ge tips på hur kattägaren skulle kunna göra istället. Dom som skriver här vill ju oftast ha hjälp, inte bli nedtryckta för att de kanske inte vet lika mycket som någon annan. Måste också tillägga att de flesta här inne är mycket trevliga och hjälpsamma, det är tack vare er som bland annat jag är kvar som medlem här :)

Bra skrivet! Ett problem på de allra flesta forum där man pratar djur.
Det enda man kan lyckas med när man bara hackar är att man skrämmer bort djurägaren när denne väl försöker "göra rätt" för sitt djur.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Håller helt med! Ibland hackar folk utan att veta all fakta.
Bra inlägg :) Alla har nån gång varit nybörjare och bör tänka tillbaka på hur många frågor man själv hade då :)
skitbra skrivet! 👍 har känt samma sak och själv känt mig kränkt på ett annat katt forum…tyvärr är det tydligen sådant man ska behöva ta som oerfaren… :/