Katten Simbas Bildblogg
Kan andra katter ha egoboostande bildtrådar så kan väll jag med?
Mitt födelsenamn är Puss in boots men matte döpte om mig till Simba eftersom hon var rädd att folk skulle kalla mig Pussy istället för Puss.
Jag är en kattkille som älskar att vara ute i skogen. Helst ska matte också vara med för då vågar jag göra saker som jag inte vågar när jag är själv, Som att rusa upp och ner i träden och springa fort fort ut på den öppna ängen.
Van vid kameran har jag varit sedan tiden innan jag öppnade ögonen för fösta gången. Min mammas matte bloggade och lade upp många bilder på mig och min matte gillar också att ta kort. Nu har hon fått för sig att dela mina upptåg med mig så häng med och se vilka tokigheter jag och matte hittar på.
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
Innan jag börjar så vill jag först lite kort visa mitt liv fram till idag:
Här är jag och mina syskon när jag var nyfödd. Min mamma heter Sessan och vem min pappa är det är det ingen som vet.
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
Matte säger att jag är ett litet misstag. Världens bästa misstag! Mamma gick på p-piller i väntan på en stilig brittisk korthår när hon smet från kattvakten och träffade pappa. Därför åt mamma piller längre än hon borde.
Jag har en missbildning i huvudet som gör att jag inte kan andas ordentligt genom nosen när jag blir varm eller andfådd. matte var orolig att det var problem med hjärtat eller lungorna först men nu vet hon att det inte är farligt även om hon tycker synd om mig.
Själv bryr jag mig inte ett dugg. jag har ju alltid andats så och det är väll inget konstigt med det.
Vet ni… i början bodde jag inte ens med matte och husse utan hos husses föräldrar. Lite tokigt att det ens går att skaffa katt innan man har bostad åt den va?
Men döm inte matte för hårt bara. jag hade det jättebra där och jag älskar mitt revir i skogen bakom huset.
Husses föräldrar har två andra katter som jag växte upp med. Oskar och Findus heter de.
Oskar är svart och är min bästa kompis. Han tycker inte om att leka så mycket men han är snäll och gillar att gå i skogen med mig.
Findus är röd och han tycker inte om mig. jag försökte jättelänge att bli kompis med honom men det gick inte för han bara fräste och slog efter mig så nu undviker vi varandra.
Nu har jag flyttat hem till matte och husse på heltid. Jag kommer sakna Oskar… Findus med litegrann faktiskt men matte säger att det kan hända att jag får hälsa på dem igen någon gång om matte och husse behöver kattvakt.
2014-02-04 REGLER REGLER REGLER!!! 
I lördags flyttade matte och husse till sin nya lägenhet. Jag flyttade med såklart.
Det var mycket nya rum som skulle inspekteras. jag måste ju undersöka alla skrymslen och vrår noga så att jag lär mig de bästa gömställerna eller hur?
Roligast med allt nytt är sköldpaddorna! De är… Hmmm… hur ska jag beskriva det så ni förstår? De är djur som ser ut som stenar eller jordklumpar och är hårda mitt på. De går ganska långsamt och är roliga att följa efter.
Nu till det dumma: Jag har bott här i TRE dagar nu och det börjar bli ganska enformigt för mig som vill gå i skogen matte och husse låter mig inte gå ut! De behandlar mig som en kattunge och jag måste gå på lådan trots att de VET att jag helst vill gå på toa i skogen!!! Husse säger att jag måste vänta i minst tre veckor och hur länge är inte det?
Tur att jag har sköldpaddan Lollo som sällskap i alla fall. Hon är ju inte som en katt men hon duger för stunden.
Egentligen gillar jag när matte följer efter med kameran hela tiden. Jag njuter av att bli bortskämd. Att bli bortskämd är faktiskt ett krav från mig. blir jag inte bortskämd så hämnas jag genom att skrika ända tills någon kommer och är med mig igen så det så.
Matte tycker jag sköter mig jättebra som inte står och jamar vid dörrar och fönster men visst lockar det att gå ut?
Jag har tillockmed sett några andra katter genom fönstret. hoppas de är snälla och vill leka med mig sen.
Sådär ja nu har jag hjälpt matte att starta min bildblogg. Hoppas ni tassar förbi och säger hej ibland.
Mjau och spinn
Simba ❤️