Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 1369 ggr
hhejlollo
0

Ev dräktig?

Vi har en hittekatt (hona) som jag bokat tid för kastrering nu den 25 mars. Dock undrar jag då hon gått upp vikt och nu kan man känna tuttarna jättetydligt. Dom är vita på topparna om det har någon betydelse..

Kan hon vara dräktig? Hur vet jag om hon är det?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

kalindas
1

Är spenarna tydliga och lite rosaröda, så är hon troligtvis dräktig.

/Elisa

vinteralvan
3

Om hon inte är alltför långt gången så kan dom göra en abort tillsammans med kasteringen.

Jourhemmet
5

Be om en snabbare kastreringstid, fler huskatter behöver absolut inte födas.

hhejlollo
3

#1 och 2 tack! #3 extremt onödig kommentar!

Sajtvärd på degus.ifokus

Jourhemmet
1

Var det en onödig kommentar?? Varför då?

hhejlollo
2

För det är mitt val. Bara för jag har en huskatt behöver jag inte boka abort, dom kommer inte släppas ut i naturen. Jag tar hand om mina och dom får stanna här om jag inte hittar ett värdigt hem:) Sen är det inte säkert att hon är dräktig, har tid till veterinären 16.30 idag så får vi se:)

Sajtvärd på degus.ifokus

Jourhemmet
5

Du har en hittekatt och ändå tycker du att det är okej med att det föds fler huskatter? Det finns uppskattningsvis 150.000 hemlösa huskatter i Sverige så fler ska inte födas. Honan kan ju föda sju kattungar, ska du behålla alla? tror inte det.

Josefa
6

Nu beror det lite på hur långt gången honan är. Är hon bara i början av dräktigheten så är det bättre att kastrera henne och ta bort fostren. Låt en veterinär titta på henne snarast, så kan hen avgöra vad som är bäst.

hhejlollo
1

Som jag skrev innan har jag bokat tid 16.30 idag så får vi se vad dom säger! Jag följer deras rekommendationer!:) Tack för era svar!

Sajtvärd på degus.ifokus

CatchFatch
0

Vad sa dem? :)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

[nettaahs]
0

Hur gick det? Var hon dräktig? 🙂

hhejlollo
0

Ja hon var dräktig. Vi ultraljudade och det var två små bebisar:) Är faktiskt glad då båda kommer stanna! En hos mina föräldrar och två med mig när jag flyttar!:)

Sajtvärd på degus.ifokus

Djurälskaren87
2

Kastrera henne efter sen tycker jag. Grattis till dom små och hoppas allt går bra

hhejlollo
2

Hon skulle kastreras på tisdag (25 mars) som jag nämnde så jag står fast vid att hon ska kastreras efter. Tack:)

Sajtvärd på degus.ifokus