Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett04-beteende-hälsa-sjukdomar
Läst 957 ggr
Wony
2

Chili blev sjuk

I söndags kväll såg Chili lite trött ut, men det tänkte man ju inte så mycket på. I måndags morse förstod vi att något var fel, då han ratade kattmalt, sardinerna i tomatsås backade han undan från… Ja, det blev akuttid på djursjukhuset. Man röntgade, gjorde ultraljud, kontraströntgen, tog dessutom en rad blodprover (som alla var bra) och behandlade med dropp för att få bukt på den uttorkning han hade.

Hämtade hem honom igår, ingen vet riktigt varför han blev sjuk, men han hade en irriterad tarm och några förstorade lymfknutor. Så nu ska vi hålla koll på honom och se så att han mår bättre. Han äter även specialfoder nu som är extra snällt mot magen. 

Han piggnade till rejält av droppet och när han kommit igång att äta. Nu studsar han runt som om han aldrig varit sjuk… 🙂

Wony
0

Jag matar honom 6-7 gånger om dagen, små portioner. Än så länge är han sitt vanliga glada jag, så jag hoppas att det hela bara var något tillfälligt. Veterinären sa att unga katter ofta reagerar kraftigare på saker än äldre, och att det kan vara så i hans fall.