Min katt ''masserar'' mig
Jag har världens finaste Luna här hemma. Hon är två år gammal och folk tror fortfarande att hon är en kattunge, hon är väldigt liten nämligen.
Luna ligger helst inte bredvid utan hon ska ligga på bröstet eller på magen. Innan hon lägger sig ner för att mysa så masserar hon alltid mig, ibland så länge att jag ''trycker ner'' henne då det gör lite ont när klorna går in i magen''. Detta gör hon på mig och mamma.
Vad betyder denna ''massage''? ❤️
Det är gostrampande. Det kommer från när kattungarna diar så måste de trampa med tassarna på mammans mage för att mjölken ska rinna till. I vuxen ålder gör det bara när dom tycker något är riktigt mysigt.
#1 Tack så mycket för en tydlig o bra förklaring! / dorris🍸
Min yngsta misse gör samma sak ^^ så mysigt. Hon kommer prompt och ska trampa när man ligger i sängen och är helt super koncentrerad på det hon gör ^^
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
guuud vad gullig bild!! 😍
/ Michelle
#3 haha jaa exakt så gör Luna, så sött! Vad har du för katt??
#5 Aaa :) Har en huskatt :) med en skogis till mamma. hon har komit på att det är väldigt mysigt att sova under mitt täcke på natten, annars sover hon gärna på mej eller precis bredvid.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .