Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 1151 ggr
pkml
1

billig kastrering.

Till alla som vill kastrera era katter men att priset brukar vara högt. just nu kan man göra detta för ett rimligt pris.

pkml
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

glömde

Anders 50
1

Sån tur vi har här då. Så dyr är inte vår veterinär ens till normalt pris.🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

pkml
1

Nej, absolut inte.
men vissa tycker det är dyrt och därför tänkte jag tipsa om det.
tycker de är en skyldighet man har som katt ägare innan man släpper ut katten blir så mycket oönskde katter annars och det tycker jag är synd.

Anders 50
1

Vad kostar en kastrering i Stockholmsområdet då annars? 

Visst ska man kastrera om man inte vill ha någon avkomma.

pkml
1

jag kasterade min tjej då kosta de 1250 kr. men lätt värt de, slippa löp även om hon är inne katt!:)

Anders 50
0

Märkligt att det är så mycket billigare utanför storstäderna. Här kostar en hane 500 och en hona 850.

pkml
1

Kanske till er man ska åka då? haha

[angel80]
2
MichelleLindh
1

Jag betalade 600 för mina honor. Och om man har en hankatt så kostar det 400

/ Michelle 

Jourhemmet
1

Där jag går kostar alltid honor 890:- hanar 485:-, Stockholm.

Wony
1

Jag tror jag betalade 800kr för att kastrera vår hane, då ingick tatuering, och chippning blev rabatterat.

Fridaaaa
1

Ja priser varierar verkligen vart man bor.
Häromkring och inom ca 6 mils radie ligger hankatter på runt 450-550 kr och honkatter runt tusenlappen på de flesta ställen.
Bor nere i Blekinge.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Afturelding
1

Vår klinik har ganska höga priser på kastrering, men de har åh andra sidan bra rabatter om man ID-märker och vaccinerar samtidigt. Det kostar 300 kr mer om man väljer det senare alternativet, och då landar man på 1700 för honkatt respektive 1130 för hankatt. Bara vaccinationen kostar i vanliga fall 390 kronor, så ID-märkningen blir helt gratis. De tar heller inte betalt om inga åtgärder görs vid besök.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Kaptenalexa
1

Själv kastrerade jag våran ena hankatt igår, 560kr på en liten mottagning i Östansjö :)
Gjorde detsamma på min hona för något år sedan på samma mottagning som gick på.. 880kr ca, minns inte exakt :)

Men sen är inte priset alltid det viktigaste, jag betalar gärna mer för att få det gjort hos någon jag litar på och som jag kan vända mig till än på en klinik där det känns som att allt är på löpande band.

Wony
1

#14 Jag håller med dig där, priset är inte allt. Vi åker långt, och går hos ett djursjukhus som är väl utrustat och där vi alltid blivit väl bemötta - både djur och människa tas om hand. Att de inte är de billigaste är ganska oviktigt, de ligger inte hutlöst högt i pris ändå, och för oss är det viktigare att vi litar på djursjukhuset och känner oss trygga med vården.

När Chili kastrerades fick jag svar på alla frågor, och kände det som att vi båda var väl omhändertagna. Likaså när han blev uttorkad och matvägrade för ett par veckor sedan. Jag kände mig trygg med att de tog hand om honom, och jag tycker att det är jätteviktigt!