Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 1179 ggr
Fridaaaa
0

Årets första fästning - fästingmedel?

Hittade årets första fästing på ena katten idag.
Vad ska man använda för skydd som är bra, som inte innehåller gift? Testat petwise och något örthalsband men fungerade sådär bra, minskade ner men inte enligt mig tillräckligt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Putt ingen som har tips?

PiggieVille
0

Vet att bärnstens halsband funkar. Gnugga det mod hunden/katten och låt den sen ha det på sig.

Fridaaaa
0

#2 Bärnsten finns inte med säkerhetsknäppe och katterna är utekatter, så går inte då det finns risk att de fastnar (ja även om det sitter lite löst finns risken). Samt att jag är skeptisk till bärnsten då jag testat på hund och det var värdelöst. Så går tyvärr inte.

[Forest]
0

3 jag har det på katten men sett till att det är så stort att man kan trä det över hans huvud. Jag tycker inte det funkar kanon bra därmed kommer han åka på frontline elelr liknade igen. Har även kört med olika gift fria medel men tycker inte dom är så effektiva

Fridaaaa
0

#4 Nej, det är ju så olika. Och eftersom just det inte fungerade på hunden, så är jag sådär till det.
Frontline har jag funderat på till katterna eller ja ena katten eftersom den andra sällan får. Vill helst inte ha gift men nog det enda jag kan göra som fungerar.