Bädd?
Hej!
Var gång jag varit i djuraffären nu på senaste har jag varit i valet och kvalet om jag ska köpa en liten bädd till mina små kissar. Ungefär en sån här har jag kollat på.
Men frågan är ju, kommer dom använda den? Tänkte därför höra, har ni några bäddar till era katter? Används dom?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Våra använder dom inte och den ena kissar i dom :/
Hmm.. Våra 2 egna katter sover över allt, gärna på hundarnas sängar. Men de 5 katter vi är jourhem åt, 4 kattungar och mamma, kattungarna sover gärna i bäddar, soffan, klösbrädor osv 🙂
Använder inte katterna här hemma bäddar som vi köper så går det alltid att ge dem till hundarna, då blir dem glada 🙂
Jag har en men mina katter använder den knappt, den ena kan vila i den ibland men det är väldigt sällan. Dom sover hellre i sängen 🙂
av 7 katter så använder 1 sådana sovplatser så jag har slutat köpa dem då katterna hellre ligger på mig eller i sängen, garderoben etc, dem hittar sina ställen. tycker igloos och bäddar kan vara bra på katthem eller i barnkammare i ett katteri där gömställen och mysplatser är begränsade, men annars rätt onödigt enligt min mening.
Sajtvärd på Perser iFokus
Okej, låter inte vidare attraktivt då.. 😉 Mina ligger gärna i sängen men har en hona som gärna lägger sig på ställen på marken, som just nu är hennes favorit en ipad kartong som jag råkat lämna framme.. 😉 Men blir nog till att låta bli o köpa den då!
#2 Jag har tyvärr bara en stor rottis så en liten kattbädd blir lite liten kanske 😉🤪
Mvh. Ida Lundahl
Köpte en bsydd bädd på en utställning. Ingen av mina5 katter brydde sig om den så jaggav bortden. Däremot så ligger de gärnai korgar med en dyna i. Det finns 4 st av dessa här och så naturligtvis i fåtöljer och soffor i fönster och i våra sängar😃Och på sina klösmöbler.
om dem ligger på golvet eller på kala ytor brukar det vara för dem söker svalka mot golvet 😉, hade den velat haft något mjukt o gosigt hade den legat i soffan eller sängen eller på en klädhög eller annat mysigt som man kan håra ner.
Sajtvärd på Perser iFokus
#7 Jo jag vet, fast där är en filt i lådan nu så det är ganska mysigt 😉 hon är dock lite stor för den men det verkar inte bekymra henne! Hon har i övrigt lite speciella ställen o sova på.. Min andra katt sover bara i sängen eller soffan/fåtöljer. Medan denna dam gärna ligger i gaderober, fönster, kläder på golvet, filtar, under täcken m.m :) hon "gräver" gärna ner sig, därför jag tänkte hon skulle gilla en liten iglo.
Mvh. Ida Lundahl
Jag har en liknande som är flitigt använd av vår kisse. 😃
min ligger i sängen vilket hon får