Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 971 ggr
[Thiah]
21

glad framgång

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara få dela med mig av nått jag nyss märkte till andra som förstår glädjen jag känner. I augusti förra året tog vi hem en omplacering som kompis till vår nyblivna ensamma kisse. Vi valde en hona i samma ålder som vår gamla katt för att få en så likvärdig kompis som möjligt. Katten vi tog över hade bland annat levt i en bastu, ätit gammal grädde fått flytta tillbaka till sin mamma och syskon för att där bli mobbad. Hon kom till oss som stressad men framåt med spinkig kropp, illaluktande och med hemska klor. Att få klippa dem innebar att jag virade in henne i en handduk och höll i rejält. Hon hatade att bli lyft. Alldeles just klippte jag hennes klor för första gången på länge. De har varit i så dåligt skick att de gått av innan jag behövt klippa. Jag kunde ha henne i famnen,utan filt, utan morr eller protest och klippa ett gäng klor som var superfina! Tänk vad bra mat, kärlek och en trygg och stressfri miljö kan förändra en kisse. Och på ett extra positivt plan så har vår gamla skyggiskatt blivit lugnare, tryggare och modigare tillsammans med sin nya vän. Ella är den orange omplaceringstanten. Pixie är vår "gamla" skyggis.

Aleya
4

Så fina. Och stort grattis till framgången. :-)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jassan
3

Så glädjande att få läsa detta! Bra jobbat!!!

Ja tänk vad lite kärlek kan göra.

234441ysb0m8olin.gif

https://jazzans.wordpress.com/

[Thiah]
2

Tack! 🙂

Milliz83
1

Underbart att höra!

Maria
2

Det var roligt att läsa.

Så fina de är🙂

/Maria

[JeanetteK]
0

Vad roligt att höra! ❤️ Grattis till er alla tre.

[Thiah]
0

Tack :)