Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett04-beteende-hälsa-sjukdomar
Läst 1112 ggr
Tarotstollan
0

Vatten i värmen.

Har ni märkt att era innekatter har druckit mera nu i värmen eller håller de sig till de doser som de brukar?

Vissa dagar har mina druckit betydligt mera än de brukar men vissa dagar tycker jag det är snålt druckit.  Kan de lagra vatten så att det räcker i flera dagar? Vet ju att katter är ökendjur från början.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
0

Märkte nu också att min äldsta katt satte sig och slickade på min saltlyckta. Behöver de extra salt i värmen precis som vi människor?
De har redan fått lite tonfisk idag och den är ju saltad!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

SuperLimm
0

Mina äter bara blötmat och rått kött så de dricker inte speciellt mycket annars heller och jag har inte märkt att de druckit mer nu när det är varmt. Dom delar vattenskål med hunden så jag märker sällan när katterna dricker.

Mvh Linn

Wony
0

Våra äter mer blötmat när det är varmt, i övrigt märker jag ingen större skillnad. De är lite lugnare såhär i värmen, men annars är det mesta som vanligt.

Maria
0

Mina dricker aldrig vad jag kan se och de får bara blötmat.

Nu när det har varit som varmast har jag dessutom blandat extra vatten i blötmaten.

/Maria

[Forest]
0

Det går åt mer vatten, jag har 3 vattenskålar som diskas och fylls på dagligen vissa oftare beroende på att dom skitar ner sitt vatten. 

Dom äter lika mycket blötmat som torrfoder som innan, så där har jag inte märkt skillnad. Men bra tips 4 tog upp med  att blanda i lite mer vatten i blötmaten.