Hur agera med ny katt?
Hej! Har postat detta på en annan sida också och tänkte "pröva lyckan" även här. Hoppas det är ok. Jag säger som i förra tråden: det var längesedan jag hade katter och på ett sätt vill jag dumförklara mig själv. :D men jag känner mig så osäker! Har en ny katt från katthem (så givetvis kastrerad), som mår bäst som ensamkatt. Jag min dumme sate glömde köpa feliway, men ska göra det imorgon. Han jamar och jamar och jamar. Har ätit och även busat lite, går på lådan duktigt. Men i övrigt bara jamar, vid samma ställe med få pauser. Men jamar inte när han får uppmärksamhet. Jag vill förtydliga att jag inte på något vis känner mig uppgiven, jösses, jag har ju bara haft katten i knappt två dagar, utan som sagt känner jag mig osäker! Vad kan jag göra? Ignorera? Ska jag ge honom uppmärksamhet? Den kanske dummaste frågan av alla: jamar han så för att han är osäker och rädd? Han jamar vid fönstret men han har varit en innekatt lääänge så kan inte tänka mig att han jamar för att han vill ut? Men det är väl osäkerhet för det nya hemmet och att lämna det gamla? Jag känner mig så elak när jag ignorerar jamandet. :O Ska som sagt köpa feliway imorgon, det kanske underlättar, men lite hjälp tills dess skadar ju aldrig. :)
Jag tror tidär en lösning det går nog över snart. Min var typ likadan och jamade dag som natt kanske i 4 dagar.
Tack för svar, jag har all tid i världen! :D Bara nojar så himla mycket redan. ;)
Tror precis som #1 säger att man får nog ge det lite tid så slutar han tids nog.
Skulle tippa på att han jamar eftersom han är på ett helt nytt ställe och känner sig inte riiktigt hemma ännu. Några av mina var likadana när jag fick dom. Min ena kille han var väldigt osäker och jamade så fort jag var utom syne, tids nog lärde han sig att jag alltid kom tillbaka och vande sig vid hemmet. Så kan mycket möjligt vara så att han känner sig lite osäker ännu med nya människor och ny miljö.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com