(S) 10/9 Två kastrerade hankatter
2 kastrerade hankatter letar ett nytt för alltid hem.
Finns: Skara i Västra götalands län
Kön: 2 hanar (kastrerade)
Ras: Huskatter
Ålder: ca 10 år.
Pris: 500 kr (dock är priset diskuterbart, ett varaktigt hem är vår högsta prioritet)
Kontakt: annekananen@hotmail.com
Övrigt/information: Detta är 2 kastrerade hankatter som båda är runt 10 år gamla. Det är med en enorm sorg som jag väljer att lägga ut annons på mina älsklingar, men det är för deras eget bästa. De trivs inte längre hemma hos oss sedan vi fick barn för 2 år sedan. De håller sig konstant gömda på dagarna när dottern är vaken och vågar inte visa sig förrens hon lägger sig på kvällen. Jag känner att det inte är rätt mot dom att behöva ha det så.
Jag söker ett hem till dessa herrar där det inte finns några barn och inte heller andra hundar och katter. Katterna säljs helst till samma hem, men kan även säljas separat om så önskas.
Den ena katten heter Bäbis och är svart och långhårig. Han är en väldigt rädd katt (redan innan vi fick barn) och kräver ett hem där man vet hur rädda katter ska bemötas. När han väl känner tillit till ägaren så är han världens mysigaste och vill gärna vara med och gosa. Men han drar sig även gärna undan om det blir för mycket. Han fungerar inte alls med barn, och fräser och morrar när barn är för nära. Så ett hem utan barn är det som gäller, han fungerar endast med vuxna människor. Dock gömmer han sig alltid om man får besök. Okända människor är skrämmande. Han behöver alltså få komma till ett kattkunnigt hem. Och hemmet bör vara hundfritt då han ej är van vid hund. I övrigt är Bäbis en snäll men reserverad katt, låter sig inte bli hanterad hur som helst. Han kan vara svår att klippa klorna på då han gärna stretar emot så förslagsvis är man två vid kloklippningen (en som håller och en som klipper). Bäbis har varit i min sambos ägo i ca 4 år då han tog över honom från den tidigare ägaren.
Den andra katten heter Gramse och är bruntigrerad och korthårig. Samt så är han en "manx" dvs. har en svansstump. Detta är han född med och är påstådd att vara en äkta manx av den tidigare ägaren, men eftersom ingen stamtavla finns, så finns inga bevis därmed en huskatt. Gramse är en super kelig katt som gärna är med hela tiden, han pratar mycket och är oerhört social mot oss vuxna. han ligger gärna på en när man är i soffan och älskar att få uppmärksamhet. Dock är han inte heller förtjust i barn och tycker dom är otäcka. Så även han ska komma till ett hem utan barn. Och även utan hund då han ej är hundvan. Även han är osäker mot främlingar och litar inte på vem som helst. I övrigt är Gramse den snällaste katt jag känner. Han låter sig bli hanterad hur man vill och är en fröjd att klippa klorna på tex. Gramse är min ögonsten som jag haft i över 5 år i min ägo, så att skiljas ifrån mitt hjärta är ett väldigt tårfyllt beslut.
Vi är ytterst måna om vart våra två fyrbenta familjemedlemmar kommer att hamna. Katterna ska endast vara innekatter då det är det enda dom är vana vid.
För mer information om katterna samt fler och bättre bilder vid intresse så tveka inte att slänga iväg ett mail. Jag kollar mailen dagligen.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning