Vackra bedårande kattungar
Min annons finns här! http://www.blocket.se/uppsala/Vackra_bedarande_kattungar_55363459.htm?ca=10&w=1
4000 för huskatter?
Jag säger detsamma.

Fast varför ska huskatter vara värda mindre?
Om mor och far är stambokförda raskatter har man hyfsad koll på hälsohistoriken och ungarna säljs vaccade, märkta och besiktigade. Det är BRA att huskatter kostar mycket. Det dåliga är överflödet av huskatter. Ni fokuserar på fel sak.
Visst är det bra att de kostar (inom rimliga gränser så klart) men jag kan tänka mig att honkattens uppfödare lär vara fly förbannad över att dennes uppfödning har använts i huskattavel, jag vet att jag hade varit det. Sen om mamman är champion så måste det ju innebära att TS är/har varit medlem i Sverak/WCF och mig veterligen så är det strängt förbjudet att avla fram huskatter enligt deras regler för medlemmar så det är ju ren och skär idioti om TS nu fortfarande är medlem.
Sen kan man ju undra, varför använda en birma om nu honkatten verkligen är champion varför inte använda en renrasig, hälsotestad och meriterad skogis för och då ha kunnat regga kattungarna. Snabba och lättförtjänta pengar månne tro ?
verkligen jätte söta små kattungar, jag hoppas dom får bra hem alla små.
Jag ser ofta dessa huskatter som kostar detta som ts tar, det är köparens val att köpa vad man letar efter vissa kanske tycker det är ett fynd.
#4 Vi får hoppas att uppfödaren till både hanen och honan får nyss om att katterna används till huskattsavel.
Jag är emot huskattavel, vilket det här per definition handlar om.
Det jag tycker är bra är att katterna faktiskt har behandlats som om de vore raskatter. Vill man betala 4.000 för en huskatt så får man gärna göra det, tycker jag. Det är mindre risk att en så dyr katt hamnar på bar backe än om motsvarande katt hade kostat en femma tassen.
Medarbetare Hittekatter iFokus

#7 Precis min åsikt :)
Fast jag är övertygad om att det enbart handlar om att tjäna en massa pengar.
#9 Om man tagit väl hand om kattungarna och deras föräldrar samt verkligen investerat i det som skrivs så är det inte fråga om att tjäna en 'massa' pengar. I bästa fall blir det kanske en mindre slant över, men inte någon förmögenhet. Det som upprör mig är att man faktiskt producerar huskatter men vill göra dem litet finare genom att poängtera att föräldrarna är raskatter om än av olika ras.
OK om huskatterna hade varit hemlösa huskatter för 4000 kr och inte påstådda rasblandningar för 4000 kr. Det är mycket ner i fickan för TS då kag knappast tror att föräldrarna genomgått de nödvändiga tester som ska göras innan parning. Hoppas att uppfödaren till honan får reda på detta och ser till att du blir utesluten
Att påstå olika raser är att försöka lura till sig köpare och göra huskatter till finare katter. Detta höjer inte statusen för katter utan tvärtom. Vet inte hur många som ringt till mig och känt sig lurade pga sådana här annonser
12. det står blandning mellan raserna, hur kan köpare känna sig lurade när det står blandning av två raser? 🤔
#9 Hur kan du vara övertygad om det?
Hoppas ts blir utesluten från Sverak! Hon har inget godkännande från uppfödarna om huskattsavel.
#15 Vet vi att ts är medlem i Sverak?
#9 Man blir inte lurad att det är raskatter, det står ju vilka raser som ingår. OCH till skillnad från de som oftast verkligen är ute för att tjäna pengar på sina kattungar har de här både avmaskats och vaccinerats. Något som jag anser att alla kattungar ska vara vid leverans!
Ja hon är medlem (eller har varit om hon är utesluten nu) så hon har helt klart brutit mot reglerna vilket är ett tillräckligt skäl för att anse henne vara oseriös.
Jodå TS tjänar visst pengar hon har hoppat över många viktiga steg innan ens kullen var påtänkt sånt som såklart kostar men är nödvändigt! Folk tro sig få en birma, Ragdoll eller skogis även fast det i själva verket inte är det och blir då ledsna när de inser att den inte har det önskade temperament som de "SKA" ha då de minsann är en halvbirma.. Nu tänker inte många längre än vad näsan räcker men dessa katter är huskatter och ska inte kosta mer för rasinslag som jag blir kräkfärdig av.. Dessa personer förstör för oss seriösa
Alla BYB är ute endast för stt tjäna pengar ingen gör såhär för ett bra eller seriöst syfte.. TS har redan visat brist på respekt och okunskap
snacka om vilka som tror sig veta bäst här inne det är så drygt ååhh jag vet dittan och dattan men i själva verket vet inte ni ett skit om dessa kattföräldrar, kattungar eller om jag är medlem i sverak.. Jag är inte ute för att tjäna pengar…
Är du inte ute efter att tjäna pengar? Hur kan du då ta 4000:- som du knappast har lagt ut på katterna innan försäljning? Tänk om det är så att nån här inne vet mer om dig än du tror?
All BYBavel är oseriös!
Jag råkar faktiskt veta vem du är och även vem som är uppfödare till Idun och att du är/har varit medlem i Birka kattklubb och jag vet också om att de i Birka har fått reda på detta och skulle göra något åt det, antagligen utesluta dig som medlem då du klart och tydligt har brutit medvetet mot Sveraks regler!
Sen begriper jag inte varför du tvunget måste göra nya användarnamn här på iFokus när du har haft åtminstone 2 st. innan men avslutat så fort du har fått mothugg.
Utöver det så tycker jag det är dags att du börjar växa upp och ta lite ansvar för DINA handlingar för det är enbart DU som har gjort fel här genom att svika Iduns uppfödares företroende, brutit mot Sveraks regler och samtidigt bidragit till ännu fler huskatter när det redan finns ett överskott och katthemmen är proppfulla och det är tusentals som fortfarande väntar på hjälp!
Om du inte har något att dölja hur kommer det sig då att du tog bort annonsen så fort folk började ifrågasätta dig här på ifokus ?
Vilka tomtar det finns..
Det är inte ok att ta 4000:- för en huskatt men helt okej att ta 7000:- för en blandras?
Om du inte har förstått det än så är det inte priset som merparten av alla här hakar upp sig på.
Har du överhuvudtaget tänkt på vad Iduns uppfödare skulle känna av att veta att hens uppfödning som hen har lagt ner åtskilliga tusenlappar och tid och kunskap på att få fram för att föra RASEN framåt och att du då skiter fullständigt i det för vad då ? Pengar ? För att det är kul med kattungar ? Någon annan anledning finns det inte och oavsett vilken av anledningarna så är det lika oseriöst ändå.
VAD fick dig att använda en birma och inte en renrasig och meriterad skogishane och reggat kattungarna, varför detta ständiga brytande mot regler ?? Är du så blåögd att du tror att folk inte kommer komma på dig ? kattvärlden är liten vettu och sådant här kommer alltid fram.
Och för den delen så är blandras och huskatt samma sak och nej det är inte okej att ta 7 000:- för en huskatt, lika lite som det är okej att medvetet svika andra människors förtroenden så lättvindigt som du gör.
Jag hade gladeligen betalat 4 000 för en HEMLÖS katt men från en BYB, absolut inte.
Jaså så du håller på och snackar skit om mig nu också på facebook, väldigt moget gjort…
Du ljuger så tungan blir blå…
Belimas och Tösabiten87, det ni håller på med är inte konstruktivt. Kan ni inte, för att inte helt förstöra trådens egentliga innehåll, kasta paj med varandra via PM. Ingen av er har ett respektfullt sätt mot varandra och ni tillför inte heller tråden någonting.
Jag hoppas att Sajtvärd eller Medarbetare antingen rensar eller låser tråden.
Håller med Belimas! Hoppas det blir konsekvenser för dina handlingar!! Blandras och huskatt är samma sak och du har praktiskt taget förstört för uppfödaren till din katt.. Sånt hör gör mig riktigt arg, ignoranta människor som inte har ett vettigt syfte än att ha "söta kattungar" eller dryga ut lönen
Belimas vad har jag gjort dig personligt?
Blandras hund menade jag när skrev detta, o ja huskatt..
Vad menar du ? För att jag ifrågasätter ditt beslut gällande parningen eller för det du skrev om mig på facebook ?
Är det det första så hade jag reagerat på precis samma sätt även om det så hade varit USA's president som hade gjort det, gäller det det andra så vet du själv vad du har skrivit.
Och nej jag tycker inte det är okej med 7000 för en blandrashund/oreggad renras, nu skulle inte jag betala ett korvöre för något av dom alternativen men det har inte med det här att göra.
Nu är alla kattungar tingade!
Så tråden kan låsas.
30 kul o höra hoppas dom kommer till fina hem
Ja! Dom kommer att komma till kärleksfulla hem och det känns toppen!
Då hoppas jag att du informerade nya ägarna att de inte är några raskatter så de blir lurade och att du kastrerar dina katter!!
Då hoppas jag att du informerade nya ägarna att de inte är några raskatter så de blir lurade och att du kastrerar dina katter!!
Pimey ta hand om dig själv… stod klart och tydligt huskatter,, O ja det står huskatter i papperna också. Jag gör vad jag vill med mina katter jag bryr väl inte om vad ni gör med era katter..
Ja #tösabiten87 det är pga att folk gör som de vill med sina katter, som det finns så många hemlösa katter som får gå ute och plågas av kyla och svält. Trevligt för dig att du känner dig stolt över det.
Eller hur. Det är genom att bry sig om andras djur som man ökar deras status. Tänk om alla tänkte så "jag bryr mig väl inte vad ni gör med era djur" när grannbondens häst kanske svälter eller ens farmor missunnar sina fåglar etc
Instämmer med ovanstående. Du kan inte ta ansvar för dina katter så då får vi som verkligen ser till kattens bästa göra det!