julgran
hejsan nu närmar julen sig .
och jag funderar på en sak
hur ska man få katter sluta hålla på med julgranen : (
vill inte ha den förstörd : (
ge mej tips :D
Man ger upp den tanken och binder fast toppen i en krok i taket, köper en julgransfot som väger bly, skippar ömtåliga glaskulor och sätter trådlösa julgransljus om man har en katt som tuggar på sladdar.
35 års erfarenhet av katt. 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
hahah kanske finns några andra tips med = ) `?
OT: min systers undulat rymde en jul och bosatte sig i granen. 😂Ingen nådde honom, det fanns massor med kompisar i trädet som han hackade sönder (dvs julgrnskulorna), mat hängdes i granen istället för de normala sakerna. Han sov och åt där hela julen- och hämtas med milt våld när alla barr var borta. Han blev sur!
#3 Hahaha, dom kunde väl köpt en rumsgran åt honom?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
jag vill ha en vanlig gran någon som vet någon man kan göra så inte katterna går ditt ? =)
Enkelt: Har ingen gran inne xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag ska ha gran inna ja :D
men du kanske inte ska :D barn älskar granar min son ska få en gran annars blir han lessen ;: (
får hitta något själv så dom inte går ditt .hade något före julen så får väl ta samma i jul :) så får jag ha granen i fred luktar bara lite : )
#8 Vem pratar du med?
#10 Hon pratar ju me dig det ser du väl? 😃
Mvh Melinda
-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-
#11 Nej, det står inte vem han talar med 😛Ingen siffra = menar till TS 😉
Och skrev "har ingen gran inne" så skrev inte det hon syftade på i #8 heller 🙂
#12 Ibland glömmer man 😉
Mvh Melinda
-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-
#13 Jo vet 🙂 Men fick inte ihop vad hon syftade på 😃
Det kan vara svårt att få katten sluta klättra i granen eftersom den är van vid sitt naturliga beteende att få klättra i träd. Sedan ser det väl roligt ut när det hänger ner leksaker (julpynt) från trädet också? ;)
Ett alternativ är ju att inte ha något gran alls, eller låta bli att pynta granen (vet inte om det funkar men varför inte prova?). Sedan kan du ju också köpa en minijulgran som du kan ställa på TV-bänken?
Vissa saker får man offra när man har katt, som julgran tex. Om någon ändå tänker försöka med gran så absolut inget julgransglitter. Det kan få förödande konsekvenser då katter gärna vill tugga i sig det. Katten måste då akut opereras om den ens överlever och det blir många många tusenlappar.