royal canin
Katterna var hos veterinär för kastrering och husse fick med sig foder hem… jag blev nästan upprörd haha. Har typ små kontroll behov med katternas mat. Vill ha bra foder som är glutenfritt. Vi har applaws nu (som jag fått kämpa för att husse ska säga ok till:p) så vill att vi ska börja med royal canin. Står inget innehåll elr ngt på lådorna vi fick … är detta ett bra foder? Borde vi gå över till det nu? Eller kan jag med gott samvete fortsätta med mitt favorit foder applaws ;)
Skulle fortsätta med Applaws - Veterinärerna rekommenderar oftast Royal Canin pga att de har ett samarbete, men fodret är inget jag skulle rekommendera.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag vet inte hur det är med Royal Canins kattmat men jag vet att hundmaten innehåller ganska mycket spannmål, så jag bytte från Royal Canin till ett annat hundfoder till min hund.
Du kan ju testa att googla på exempel "royal canin kattfoder innehåll" så kanske du kan hitta vad det innehåller.
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
I princip alla Royal Canins kattfoder innehåller spannmål, och är det inte spannmål är det majs, potatis osv. Så fortsätt du med Applaws.
Ok tack! Då kan jag slänga det eller skänka till bättre behövande^^
Utan tvekan Applaws! Du har helt rätt 😃
#4 Fåglarna kanske gillar det? 😃
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Är det så att du väljer att kasta det så gör som så att du krossar det lite grann och slänger ut det så att fåglar och andra djur kan ta det :).
Jag använde det som kattgodis!
Några kulor om dagen som belöning, men inget jag skulle ge som mat.
Har två kastrerade innekatter här hemma och de mår utmärkt på fri tillgång på Applaws torrfoder och blandad blötmat. - Så kör på du 🙂
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉