Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 1253 ggr
Bill&Bull
0

kattsand

Har kört med vitakraft kattsand och det har funkat utmärkt på alla plan men de två senaste gångerna(förp.) så har de dammat något otroligt även fast de står dammfritt på! Är det farligt för katterna? Dom nyser ibland efter dom grävt i lådan. Tyckte everclean damma också..

||My Love For Animals Is Immortal||

IceJossan
0

Det är inte farligt, men obehagligt så klart.

Jag upplever att EverClean dammar fruktansvärt mycket, i alla fall vissa sorter. Pussi Kompakt dammar ännu mer. Sjöbogårdens Kitty Champion dammar inte alls lika mycket men det blir sämre klumpar (kan dock inte jämföra med VitaKraft då jag aldrig testat den).

Fridaaaa
0

jag har testat massa olika kattsander och ingen har stämt med "99,9 % dammfritt" och vad de nu skriver. Lögn.
Vitakraft har jag testat och ja dammar massvis. Likaså everclean. Sjöbogårdens har jag för mig dammade en  hel del ocks

Jag testat four friends just nu, dammar mindre vad jag märkt🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bill&Bull
0

#2 Jo det är fel av dom att skriva dammfritt om det inte är det, jag nyser till och med när jag fyller på sanden. Får ta och testa four friends då! :)

Fridaaaa
0

#3 Ja jag tycker med att det är fel :/
Det dammar en del four friends men jag personligen reagerar mindre på detta än de andra jag nämne i alla fall även fast det inte är perfekt så är det bättre :)

Bill&Bull
0

#4 Ok då vet jag :) Tack

Katthemsmatten
0

Jag använder Compact Care från Grizzly zoo. Dammar mindre än EverClean, samma goda uppsugnings/klumpförmåga och är rejält billigare. Hittills den sand jag varit mest nöjd med under de 40 år jag haft katter.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Fridaaaa
0

Haft four friends nu lite längre och nöjd än så länge 👍