Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 1022 ggr
Henni-Chan
0

Försäkring?

Sitter i försäkringsträsket då jag ska försäkra min lilla kattunge på 12 veckor. Men blir inte klok på vilket bolag jag ska välja. Storkatten är försäkrad i Agria men funderar på om det kanske är bättre att byta?

Vilka bolag har ni och vilka för- nackdelar tycker ni att det finns? 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Fridaaaa
1

Jag har Folksam
Bra pris, bra villkor, bra service
Grupp/mängdrabatt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Vi har också Folksam sedan flera år mest på grund av att vi har alla andra försäkringar samlade där.

Det funkar bra och de har varit hjälpsamma och snabba med utbetalningar varje gång.

/Maria

ElisabethB
0

Just nu har jag Folksam, men kommer byta till If då jag personligen har upplevt Folksam som besvärliga på andra försäkringar. If har alltid fungerat prickfritt, där kan man anmäla en skada mitt i natten (iaf när jag gjorde en skadeanmälan senast). Tycker Ifs villkor är bra, finns bra tilläggsförsäkringar och självrisken är fast på en rimlig nivå..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Fridaaaa
0

Folksam har alltid vara hjälpsamma, lätta att ha med att göra och så tycker vi ialla fall :D

ElisabethB
0

Jag skrev utifrån min erfarenhet 😉I vart fall så blir Folksam mycket dyrare än If om man råkar ut för en större veterinärräkning, även det är värt att ha med i beräkningen.

TS Det viktiga är att du väljer ett försäkringsbolag som du har förtroende för..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Fridaaaa
0

#5 Jo vet och jag skrev utifrån våra erfarenheter 😉
Det med förtroende håller jag med om!

Henni-Chan
0

Tack! Ska kika lite närmare på Folksam men tror jag kör Agria eftersom den äldre katten är försäkrad där 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Rafflan
0

Agria då deras ersättning inte sjunker när katten blir äldre. Aldrig haft problem med dem och ersättning :)

Katthemsmatten
1

Har haft Agria i många, många år och är nöjd med deras bemötande och villkor. Ffa skulle jag tänka på att det är det enda bolag som idag låter katten vara veterinärvårdsförsäkrad till maxbeloppet även när den åldras. Premien ökar visserligen, men sannolikheten för att man kommer behöva använda försäkringen har en tendens att öka med stigande ålder så jag tycker det är värt det.

Medarbetare Hittekatter iFokus