Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett: 04-beteende-hälsa-sjukdomar
Läst 885 ggr
RosaMoln
0

Väldigt aktiv misse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte om inlägget hamnat under rätt kategori men hoppas det 🙂

Tänkte höra med er när era katter började lugna ner sig från det att dem vart kattungar?
Våran lilla misse är bara 11 månader än så länge så antar att det tar ett tag till men ibland känns det som att hon är möjlig att trötta ut så att man kan få lite lugn och ro 😕
Hon har varit lika aktiv hela tiden sen hon var cirka 4 månader och har i sin framfart haft sönder både de ena och det andra här hemma så längtar lite grann till att hon ska lägga in en lägre växel, haha. Tur hon är söt och go ändå 😉

Tant Grön
0

Vet inte, men honkatter brukar lugna sej fortare än hankatter.

https://www.youtube.com/watch?v=Qit3ALTelOo

Maria
1

Jag tror vi "pratade" i en annan tråd också.😉

Vår Moritz är nu 13 år och han är fortfarande världens stolle.

Vi har inga gardiner, kan inte ha julgran och vi har knappt några mattor heller.  Alldeles nyss for han över köksbordet så en mugg (tom som väl var) och min mobil for i golvet,

Han väcker mig varje natt flera gånger. Stänger jag sovrumsdörren hoppar han på handtaget och jamar/ylar på utsidan eller krafsar på dörren så det har jag slutat med. Jag har vant mig vid att gå upp några gånger.

Det enda han har slutat med är att gräva och tugga på växter. Det sköter hans kompis istället🙂

Samtidigt är han världens charmigaste och goaste katt och jag kan hantera honom hur bra som helst. Inga problem att klippa klor eller bada. Han gillar vatten.

/Maria

RosaMoln
0

#1 Jasså? Det hade jag inte hört innan :P

Charmig liten filmsnutt, haha!

RosaMoln
0

#2 Ja det kanske vi har!
Haha underbart 😉 Dem är ju otroligt goa med sina personligheter även om man ibland blir lite trött ibland.
Filur har som tur är inte lärt sig öppna dörrar än men brukar vakna när man hör att något åker i golvet 😂

Våran gillar också vatten, brukar gå med in i duschen när vi ska duscha men kloklippningen tycker hon väl är lite sådär. Första två tassarna brukar gå bra men sen vill hon springa och busa en stund innan nästa två ^^,