Omplacering honkatt
Omplacering av lilla Lovis
Finns: Trollhättan, Västra Götaland.
Kön: Hona
Ras: Huskatt
Född: 25 Maj 2013
Pris: 500 kr
Kastrerad
Måste tyvärr omplacera Lovis på grund av allergi i familjen. Hon har bott hos oss sedan hon var 12 veckor gammal och har under hela tiden varit innekatt. Har endast varit ute i sele vid några tillfällen. Hon har fått alla vaccineringar, är chippad men däremot inte kastrerad. Hon är en liten tjej på ca 2,9 kg. Grå, korthårig. Hon är van vid våran hund.
Att hon får ett bra hem är det viktigaste för mig.
Mejla mig på petra.thell@live.se vid intresse.
(OBS! bilden är på henne som kattunge)
Önskar att du innan omplacering kastrerade henne och höjde priset på henne.
Kastrera och höj priset en katt är värd mer än ett gosedjur
Ja, kastreringen är ju väldigt viktig. Kommer kastrera henne snarast. Priset kommer för mig aldrig spela någon roll ändå. Men det är klart, det säger mer om köparen.
Jag letar efter en kompis till min herre 😊
||My Love For Animals Is Immortal||
Nej det går inte så bra tyvärr. Ingen som visat intresse än så hon är kvar här
Har du annons på Blocket och/eller liknande annonssidor?
Sajtvärd Katter iFokus
Kolla med TDP (Trollhättans djurhjälp & pensionat) om du får lägga in en annons på deras hemsida/Facebook sida..
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Lägg ut annonser på Facebook, där finns en hel del grupper som har flera tusentals medlemmar. Brukar vara mitt tips! Söt tjej uppdaterar priset i original annonsen.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Nej jag har inte lagt ut henne på blocket eller något annat ställe än här. Är rädd att det är många fler oseriösa som hör av sig än vad det är här inne. Men jag måste nog testa det ändå. Tack för bra förslag
#13 Det är inget fel på Blocket. Det är den största annonsplatsen och det är väldigt många köpare som letar efter sin framtida katt där. Mina senaste katter har alla haft annons på Blocket (och på respektive rasrings sida) och varken jag eller mina katters uppfödare är det minsta oseriös.
Det som gäller är att sålla bland eventuella svar. Var kritisk, ställ frågor om allt du undrar och be köparen berätta om sin kattsyn och sin livssituation. Låt spekulanter träffa katten i ditt hem, men leverera katten själv till köparen i dennes bostad och håll kontakten den första tiden.
Sajtvärd Katter iFokus
Du märker ganska snart vilka som är seriösa och inte. Själv föredrar jag köpare som tar initiativ och ringer upp och frågar mycket, då märker man att dem verkligen bryr sig om sin framtida familjemedlem.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Många av intressenterna på Blocket är bra mycket mer seriösa än vad intressenter på div sidor på tex FB är. Inklusive "katträddarsidorna" där. Eller i grupper som säger sig arbeta för att höja kattens status. De seriösa medlemmarna där har redan nog med katter, och de andra är många gånger bara ute efter en gratiskatt.
Puttar upp för din fina katt! Hoppas du finner ett gott hem till henne - testa Blocket, med en bra annons och lite högre pris kommer du locka fler seriösa intressenter.
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
Det blev en annons på blocket och nu har hon flyttat. Tack för alla tips jag har fått =)