Något mot fästingar
Vad använder ni mot fästingar?
Mina båda är två fästingmagneter (Freya kom hit i augusti och inte fått gå ut förrän i runt januari) men fått massvis båda. Findus får sår av dem :(
Vill helst inte ha gift men snart verkar et vara enda alternativet men så nojjig att de ska reagera negativt på det :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag använder Frontline även fast jag inte tycker om att göra det. Honan får också sår/"såriga bölder" av fästingarna som hon kliar sönder hela tiden. En överkänslighet eller allergi mot fästingar…. Med Frontline slipper hon iaf det värsta obehaget.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Jag använder också frontline. Aldrig haft något problem med det men jag förstår vad du menar. Var också jätte rädd för att använda det.
Putt
Frontline här med, men så få gånger som möjligt under värsta fästingperioden. Bedömde att det skulle ha blivit alldeles för plågsamt för mina katter att inte använda det alls. Och jag vet inget annat som skulle ha fungerat. Blev lite som att välja mellan pest eller kolera.
Men där jag bor nu finns mycket få fästingar, om några alls. Verkligen skönt!
Testade frontline på Freya men hon reagerade på det, så går inte här :/