Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett04-beteende-hälsa-sjukdomar
Läst 1958 ggr
MaxFlickan
0

Pratsam katt

Blev era hankatter mera "pratsamma " när de blev könsmogna? Tycker min snart 6 månaders katt Mozart har pratat mer på sista tiden.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

[Forest]
1

Det har jag inte tänkt på men Bamse vart kastrerad när han var 5 månader. Han pratar en del ibland klagar han då han anser man ska passa upp på honom och släppa ut han mitt i natten. Han är annars mattig till sin lillmatte och dom två kan sitta o prata om allt möjligt 😂 (lillmatte fick Bamse i när hon fylde 9år)

MaxFlickan
0

#1 Åh, det låter mysigt! Ser fram emot att få se hur syrrans katt reagerar när hennes baby kommer. Hoppas de blir goda vänner :D

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

[Forest]
2

2 dom har vart som le o långhals från början. Då det skulle vara hennes katt så gjorde jag så lite som möjligt visst gos,mat och ren låda såg man till att göra/ge men han älskar verkligen sin matte. Han sover alltid vid henne ligger och kramar henne och anser han att han vill ha mer mys så ger han kärleksnyp i örat på henne. Alltid får han en kramande arm och en hand som kliar lite extra . Men han ha valt sin matte. Jag har haft katter och när sonen var liten så hade även han en kompis dom två sov alltid ihop. Själv hade jag en katt som barn som älskade åka i min dockvagn, det var inte alltid jag ville ha han i vagnen men han skulle prongt åka med men låg på min nalle så jag fick bära nallen för inte han skulle bli mos av en stor röd Oskar 😎 Det som är lite roligt är att jag inte helt förstår allt prat som Bamse säger men det vet dottern, så när han pratar så passar hon upp på hans komandon och han är även klivertränad så kan olika trix. Vi har nu en kattunge som pratar men hans prat går i regel ut på maaaaat eller ett hej och sen maaaat han sover även hos dottern 😃

MaxFlickan
2

De är härliga djur katterna 🙂