Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett04-beteende-hälsa-sjukdomar
Läst 1625 ggr
zakkris
0

Katt tappar päls

Sett att våran katt börjar tappa päls, han ahr en kal fläck på kinden det är helt pälsfritt, ca 5mm stort. Men nu har de kommit liknande på nosen, ca 1mm stort. Han är innekatt och är pigg och glad som vanligt. Inget han kliar på eller liknande. Veterinär skall vi åka till så fort jag får pengar, allernativt om de tar faktura. Ska kolla. Men jag ska jobba nu och hinner inte ringa förän i morgon. Men någon här kanske kan veta lite vad det är för fel.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

[Forest]
0

Ringorm kanske det är, svårt och gissa men det kan katter få. Hade en innekatt som fick det inte så konstigt då jag höll på med hästar och i stallet var ett gäng ungdjur som senare fick behandlas för ringorm. Jag bar hem smittan till kissen själv vart jag inte drabbad.

zakkris
0

Det är inte ringorm, har sett hur de ser ut och detta är inte det. Men ringde vetten och hon tror de bara är så att han kliat sig på kinden och sen inte kan sluta. Och nosen kan han gått in i något. Så vi skulle avvakta lite

[[pimey]]
0

Troligast foderallergi! Se till att börja spara pengar för oväntade utgifter som denna!! Det blir nog specialkost framöver

[[pimey]]
0

Ring en annan veterinär som är mer kunnig och angelägen att hjälpa

zakkris
1

#3 Jag gillar inte attetyden du har om min ekonomi. Denna månaden har totalt havererat, jag ahr inte fått någon lön på hela sommaren, första kommer nu i slutet av denna månaden. Sen så var vi med i en trafikolycka i slutet av augusti, det blev en hel del utgifter där. Sen pga de har jag fått köpa ny bil vilket jag fått låna mig till. Så att jag inte har en buffert för min sambos katt ja men tyvärr har mitt liv fått gå före de, för utan bil, inget jobb och inget jobb inga pengar, och inga pengar ingen mat till djuren. Så tekniskt sett har jag gjort detta för deras skull i längden.

Och sen så var de ett djursjukhus jag pratade med, så tror de kan sin sak. Och det är ingen förändring på områdena, nosen börjar minska så den har han nog bara slagit i, sen kinden är oförändrad.Så jag litar på att oroar inte dem sig så gör inte jag det heller.