Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 1689 ggr
Lena
6

ID-märk din katt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ID-märkning är en billig försäkring om din katt skulle springa bort. Det är ofta på ID-märkningen det hänger om du ska få tillbaka din katt. Särskilt om den varit borta under en längre tid. Katter som varit bortsprungna länge kan misstas som förvildade och riskerar att avlivas av våra myndigheter om de inte är ID-märkta. Glöm inte bort att registrera din katt i SKK's och/eller SVERAKs register!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jassan
4

Mycket viktigt!! Tänk om alla ändå gjorde detta självmant…

https://jazzans.wordpress.com/

[Forest]
3

Man kan aldrig tjata för mycket om detta då katter kommer vilse o hittas märkta men utan ägare registrerad.

Jessicahagstrom94
1

Ja tänk om alla kunde göra detta.. vad det skulle underlätta för alla, inte minst alla katthem. Vi får in så många katter och en del har en öronmärkning som det inte finns nån ägare registrerad på :( då kan vi inte göra så mycket mer.

molbojse
2

Vår pojke chippas och tatueras på måndag. Vi omplacerade honom förra veckan, och redan samma dag ringde jag till Agria och försäkrade och till vet. för kastrering, märkning och vaccination. Tänkte inte ens igenom det besöket utan det var en sån självklarhet. Han kommer även få halsband med namn och nummer till mig och min pojkvän, så chansen är större att han kommer hem igen ifall han springer bort. Då har han ju både våra telefonnummer, tatuering och chip.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.