Tips på nöjd innekatt
Vi har två katter. En katt som inte alls fixa livet med vara innekatt trots dagliga promenader och en drös leksaker,flera klösmöbler och dagligen lek med matte. Han tyckte verkligen livet som inne katt var trist, han smet ut x antal gånger pga öppna fönster själv efter inhandlat barnsäkra saker gick inte det så börja han ta sönder fönsterkarmarna med klös/bett. Men nu har vi en ny kattunge och vi vill gärna att han blir en innekatt då vi bor som vi gör. Men hur kan man göra mer för att få en katt att trivas som innekatt har ni någora guldtips att dela mer er :D
Det tåls att nämna dessa två är jätte olika varandra, denna lille skrutt är lugnare så hoppet finns. jag tar gärna tips på kattsäkra fönster så man kan ha öppet fönster utan att katten går ut på taket (bor idag takvånging 3 e våningen)
Har du ingen balkong?
Annars är ju det ofta ett bra utrymme för en innekatt. Nätad givetvis.
Annars kanske du kan göra ramar till fönstren med nät inuti.
/Maria
1 nej det har vi inte men en uteplats, så chansen är att han kommer få vara ute i selen. 😉
Grejen är den att om man väl har börjat ta ut sin katt i sele så får den smak på utelivet och då är risken stor att katten vill fortsätta utforska utelivet, det hände min katt och nu har jag en rastgård till honom, jag vägrar släppa ut honom fritt själv.
4. jaså många jag känner går ut med sina katter dagligen en stund för att katten blir av med lite energi samt mer nöjd som innekatt. Vi kan inte bygga rastgård då hyresvärden inte tillåter sånt bygge. Har du fler tips att ge för att få katten att trivas som innekatt. Våran stora katt såg till att han kom ut därmed fick han bli katt som väljer själv men vill gärna att lillpissen förblir innekatt. Men vill även ha honom som en nöjd innekatt.
Tips för att göra säkra öppna fönster tas gärna, vi hyr lägenhet så tipsen får gärna ta det i inräkning. I😃