Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett06-kattmat
Läst 3310 ggr
[LoveUnite]1
0

Pure Natural Steralised

Hej!

Finns det någon här inne som ger sin katt Pure Natural Sterilised till sina katter?
Vad tycker ni om kvalitén om torrfodret?
Vad tycker era katter om fodret?
Fungerar det bra för deras magar?

Jag kör många olika på min katt men såg de har erbjudande på denna nu, innan så har jag haft som standard Royal Canin Steralised och den har fungerat bra.

Men det står att PureNatural innehåller endast naturliga råvaror samt högre kötthalt. Tänkte då om den kanske är bättre än Royals. De ligger nämligen på samma pris nu för 10 kg.

Vilket skulle ni välja och varför…
Royal Sterilised eller Pure Natural Sterilised?

ElisabethB
0

Hittade den här informationen om fodret.

Fett: 14%
Innehåll: Färsk kyckling (28%), fjäderfämjöl, vitt ris, havre, färsk lax (5%), kycklingbuljong, färsk öring (2%), betmassa (2%), ärtfiber, mineraler, vitaminer, fjäderfäfett, linfrö, havstång, natriumklorid, frukto-oligosackarider (1000 mg/kg), mannan-oligosackarider (650 mg/kg), torkat tranbär (0,02%), Yucca Schidigera -extrakt
Näringsinnehåll: Råprotein 33 %, råolja och råfett 14 %, råfiber 4 %, råaska 9 %, vatten 7 %, NFE (kolhydrater) 33 %, omsättbar energi 350 Kcal/100 g, Omega-6 2,6 %, Omega-3 1,0 %, Kalcium 1,8 %, Fosfor 1,6 %
Tillsatta näringsämnen per kg: Vitaminer: E672/vitamin A 31 500 IU, E671/vitamin D3 2 100 IU, 3a700/vitamin E 200 IU; Spårelement: E1/järnsulfat monohydrat 300 mg, ferrokelat 20 mg, E6/zinksulfat monohydrat 285 mg, zinkkelat 340 mg, E5/mangansulfat monohydrat 110 mg, E4/kopparsulfat pentahydrat 40 mg, kopparkelat 50 mg, E2/kalciumjodat vattenfritt 1,5 mg, E8/sodiumselenit 0,5 mg; Aminosyror: Taurin 2 000 mg, L-Karnitin 190 mg
Protein: 33%

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

ElisabethB
0

Jag har ingen erfarenhet av det här fodret, så jag väljer att enbart uttala mig om innehållsförteckningen och utifrån den tror jag att om du vill byta foder kan du lätt hitta foder som är både bättre och till samma kilopris eller kanske t.o.m. billigare.
Ett foder jag kan rekommendera är Applaws om du vill använda torrfoder.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉