Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett10-off-topic-ot
Läst 1413 ggr
ElisabethB
1

Har er jul varit bra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla trevliga medlemmar!

Jag hoppas att eran jul har varit bra, min jul har varit bra. Joanna och jag har umgåtts och jag tror hon inte tycker julen varit för tråkig även om hon saknar att ha en kattkompis. Men det kommer en ny katt hit på prov på måndag.

Om ni har lust får ni gärna berätta om hur eran jul varit..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

[LoveUnite]1
2

Julen har varit lugn. Firade Julafton hos min mamma.
Katter är inte välkomna där så min katt var hemma själv.

Men när vi kom hem gav jag honom sina presenter (inte för att han hade intresse att öppna dem) jag öppnade dem, en massa kattgodis, han fick lite provsmak och sedan fick han lite stinkande sardiner men han åt dem inte 🤔 förra Julen slank dem minsann ner.

Det var väl egentligen det. Lugnt.

Nyårsafton spenderar jag alltid hemma med mina djur, ska vara fyllechaffis så håller mig hemma och väntar på telefonsamtalen, hihi.

Jassan
1

Har precis som   #1   oxå bara suttit hemma med mor o katter o myst. (Tog hem min mamma till mig o katterna hihi)

#0   Men va?, kommer det en ny katt hem till dig på måndag…åh, så spännande!! Bilder vill jag gärna se sen!!

https://jazzans.wordpress.com/

ElisabethB
2

#2 Ja, det kommer en ny katt hit på måndag. Men tänkte vänta med att berätta om henne tills hon kommit hit och då ge henne en egen tråd..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Jassan
0

#3  Åh, så spännande hihi

https://jazzans.wordpress.com/

Volpes
3

Julen var bra och händelserik för våran katt. Det är hans första jul så julgranen och allt pynt har varit väldigt intressant och det lektes det med hela julafton. Han träffa även sin första hund, som fick sig några slag på nosen :p och sedan var det paketöppning och massa kattmynta. Han däckade till slut på sin favoritplats och sov stenhårt i flera timmar :)

Wony
0

Vår jul var minst sagt kaotisk. Dagen innan julafton blev Lillan hängig och vi åkte in akut till veterinären. Hon var mycket riktigt uttorkad och dessutom förhöjda njurvärden. Så det blev en saftig veterinärräkning (som försäkringsbolaget kommer att ersätta) och dyrt njurfoder som "julklapp" för oss. Under julafton åt hon dåligt så vi fick mer eller mindre tvångsmata henne. Tack och lov var resten av julafton ganska lugn och trevlig. På juldagen åt hon självmant och sedan har det flytit på bra.

ElisabethB
0

#6 Nej, vad tråkigt att Lillan blivit sjuk! Hoppas det kommer gå bra med hennes behandling.

Wony
0

#7 Ja, hon gjorde illa ett korsband i våras och opererades. Kändes som att hon varit med om lite för mycket under ett års tid. Men förhoppningsvis går värdena ner och hon mår bättre. Från att hon var utmattad och matvägrade till att nu vara samma gosiga katt som äter av egen vilja känns bra. Hoppfullt inför framtiden!

Chili, en av de andra katterna, älskar julen dock. Han är besatt av julkulorna i granen…

Tarotstollan
0

Jag var borta på julafton men när jag kom hem öppnade (vi) jag deras klappar, nya matskålar, tonfisk och godis. Lade upp en stor portion tonfisk direkt och de åt med god aptit.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!