BARF
Jag tänkte att jag skulle slå ett slag för att börja BARF:a sin katt :)
Jag anser att kattmat överlag är väldigt dålig. Många innehåller sådant som en katt aldrig skulle äta i det vilda så som socker och spannmål. Den bästa verkar väl vara Mjau blötmat som jag gav mina katter förut.
Men efter att ha gått över till att BARF:a min katt skulle jag aldrig byta tillbaka till köpt foder igen. Att BARF:a kan tyckas i början vara svårt och tidskrävande men när man har fått ett grepp om det är det hur lätt som helst. Man vet precis vad katten får i sig och skillnaden på katten är underbar. Jag har aldrig haft en katt som har så mycket energi som nu hans päls är silkeslen och avföringen luktar ingenting.
Så jag tänkte bara slå ett litet slag för det här för att kanske få några fler att börja BARF:a sina katter. För det är verkligen helt fantastiskt att se den där naturliga och vilda katten komma fram ordentligt :) Om ni vill ha mer information om hur man BARF:ar så finns barf.ifokus.se med väldigt kunniga och trevliga personer som gärna hjälper till :)
Tack för en intressant tråd. Jag har en kompis som barfar o hon säger precis som du. Plus att hon säger att hennes katters tänder är vita o fina med. Absolut intressant, borde göra det…..🤔
https://jazzans.wordpress.com/
Ja tänderna blir jättefina eftersom de får bitar att tugga på och inte som blötmat som de nästan kan suga i sig :p De får väll speciellt fina tänder om man ger den riktiga ben, vilket jag tyvärr inte gör då min katt inte äter dem utan bara springer runt med dem :p
Ja det är ju väldigt bra om du har en kompis som gör det för då har du ju nära till information :)
Ja, hon kan lära mig det mesta. Det hänger ju så klart på mig…😕
Jaså springer din katt omkring med benen hihi🙂
Ja det gör han 😛han bara leker med dem och lämnar dem sedan, så jag ger honom benmjöl i stället för att inte behöva springa runt och leta efter benen i hela huset 😐
Volpes, har du testat att hålla i kycklingvingen så han får bättre grepp om den? Klipp lite i skinnet så köttet blir synligt och håll i vingen så tror jag han kommer att börja äta köttet och då även tugga på benen.😉 Härligt att du uppmuntrar fler att barfa! 😃 Blir ju jätteglad! 😃❤ Jassan, hoppas du får möjlighet att testa detta! Du kommer att se din Maräng och Tisse förvandlas till de vilda pantrar de egentligen är…😺💕
#4 Åh, benmjöl var ju smart. ☝️
#5 Jag kan ju prova med en kycklingvinge till att börja med? Du gav ju ett bra tips där ju. Blev jätteglad att du kommer ihåg vad mina katter heter! Tusen tack för det. Min Maräng har ju dessutom FORL så det vore ju bra om man kunde få hennes kvarvarande friska tänder att hålla sig fina.
Vet ni förresten hur man gör om man har en katt som blir helt tandlös? Man kanske maler ner det? 🤔
Burmamys: nej, det har jag faktiskt inte testat, ska göra det, tack för tipset 🙂
Ja benmjöl fungerar väldigt bra tycker jag.
Jag är absolut ingen expert men jag antar att man får mixa ner allt till en katt som är tandlös.
Precis, om katten saknar sina hörntänder så får man måla allt i en köttkvarn och servera som råa köttbullar, ungefär som MUSH vaisto cat 😊 Klart jag kommer ihåg fina Maräng och Tisse! 😃❤