Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 1229 ggr
Tarotstollan
1

Katter och värme.

Jag har en  elementsäng som min yngste katt gillar att sova i, han är 5, 5 år gammal. Nu när det är så kallt så är det ju hög värme på elementen och det behövs i dessa kalla hus, så att stänga av elementet kommer inte på fråga. Dessutom kommer han inte att ligga där om elementet blir kallt.
Nu är det så att han älskar att ligga med framtassarna direkt på elementet, jag har försökt att flytta på honom och ändra sättet han ligger på men han bara lägger sig lika dant igen.
Så nu min fråga: hur farligt är det för hans trampdynor att ligga på detta viset? Kan han bli skadad eller drar han bort tassarna innan de kan bli brända eller skadade på något annat sätt?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[LoveUnite]1
1

Jag tycker att om katten tycker det är för varmt går han där ifrån eller tar bort tassarna från där han känner det är obekvämt.

Jag skulle inte ha oroat mig.

Tarotstollan
1

Tack för svar, tänkte så också men han kan ju ligga så i flera timmar. 😮Själv kan jag bara ha händerna på elementet i någon minut.

Belimas
1

Katter är ju ökendjur så de tål värme betydligt bättre än oss  sen får man ju inte glömma att katter även har högre kroppstemperatur med =) Har han normal känsel i tassarna så tar han garanterat bort dom om han tycker det blir för varmt =)

Tarotstollan
1

Var inne efter någon timma av mitt inlägg och tittade till honom, då hade han vänt på sig och låg och värmde ryggen istället!👍