Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 1385 ggr
Carmarino
0

Katter och snö

Vad tycker era katter om snö?

Mina två är väldigt skeptiska till det där kalla, vita, våta som ramlat ner på balkongen. Förr om åren har de tyckt att snö är åtminstone lite spännande, men i år, när de hunnit bli nära sex år gamla, så vägrar de nästan att gå ut.

Den ena av dem tycker förvisso det är rätt gott att slicka i sig lite snö, men annars tittar bägge två väldigt anklagande på mig och undrar varför jag förstört deras balkong. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Wony
0

Våra tycker väl varken eller om snön. Yngsta katten gillar att jaga snöflingor när det snöar. Det som är problemet är att här är det mellan -25 och -30 rätt ofta, då tycker ingen av katterna att det är så jättekul att gå ut, så nu busar de av sig inne istället… Men snön i sig är det inga särskilda åsikter om.

Jessicahagstrom94
0

Min katt Laban älskar att studsa omkring i snön, Oskar tycker också att det är lite roligt men siamesen Kozmoz tycker inte alls om det :)

[LoveUnite]1
0

Min katt tycker nog varken eller. Han första jul var rolig, då följde jag med honom ut första gången när första snön hade kommit, gick precis över magen på honom. Han tittade misstänksamt på det, nuddade lite försiktigt med tassen och sedan for det iväg, han sprang i snön, såg så roligt ut eftersom snön nästan var lika hög som honom, och på vissa ställen försvann han helt.

Men nu för tiden så går han bara, bryr sig liksom inte om det.

kattöga
0

Våra katter kan ibland gilla första snön, i ungefär en minut. Sen är snön och kylan bara pest. Dom sitter i fönstret och väntar på våren när dom inte gått i ide och sover. Snöar det måste jag ut och skotta innan dom går ut.
Hanen har fattat fördelen med kattlådor. Honan däremot vägrar, helst ska hon ut, men tre gånger har hon protesterat mot vintern nu när det varit som kallast, och pinkat på golvet istället…….. trots att det finns tre kattlådor i huset.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow!