Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett04-beteende-hälsa-sjukdomar
Läst 826 ggr
Sparklingponi
0

Slutat Jama

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en svart huskatt på 5 år. Bor just nu mest inne då vi har flyttat för ett par tre månader sen.  Han är ute ibland, nån dag i veckan. 

Han är vanligtvis en väldigt pratglad kille men nu har han helt slutat. Vet inte vad problemet är? Vid jul spydde han under granen om det kan ha nåt med saken att göra. Man ser att han försöker jama men det kommer inget ljud. Eventuellt nåt väsande eller ett kort pip.  Han får bra mat, har en kompis i en katt på 2 år som också bor hos oss. Äter och dricker som han ska, går på toa som han ska. Sover mycket men jag kan inte riktigt avgöra ifall det är onormalt mycket. Verkar inte må dåligt i övrigt.. Verkar inte ha feber. 
Kissarna busar en del, kan dom ha busbitits mot halsen och att det har hänt nåt? Kan inte hitta nåt sår runt halsen. 

Fråga om det är nåt mer ni undrar.

Tack

Valkyrija
1

Jag tycker du bör ringa veterinären och rådfråga. Låter väldigt konstigt tycker jag :(

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Sparklingponi
0

Ja jag tycker också det! 😭 Så konstigt!!

OberonsMatte
1

Hur länge har han varit utan röst? Det kan bero på en irritation i svalget eller en infektion av något slag. Verkar han opåverkad i övrigt men det pågått i mer än en vecka skulle jag be en veterinär undersöka honom.

Sajtvärd Katter iFokus