Giftiga växter
Hej.
Är inne i katt-tankar nu och då finns de ju en del växter som är mer eller mindre giftiga och jag har kollat runt lite men hittar INGENTING om varken Garderobsblomma, Dendrobium nobilé orkidé eller Fikusar vilka är de olika växterna vi har hemma.
Så, är dessa växterna giftiga för katterna att råka knapra på ?
Tacksam för svar.
Här finns en ganska komplett lista över giftiga o ogiftiga växter för hund, häst o katt:
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Tack så mycket :) ska se om jag kan lyckas hitta vad mina växter heter på engelska ^^
#1 Hittade ingen av de blommor jag har på den giftiga delen :D *phu*
Har du hunnit kolla alla 415 giftiga växter?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Man kan trycka ctrl+F , då får man upp en sökruta, då kan man skriva in ordet man söker efter så visar den alla ställen som ordet finns på med sidan :) funkar överallt på internet.
Nu var det dock väldigt få på varje sida men såg att dom hade en egen sökruta också. Tack för tipset, nu ska det kollas upp här, för tänkte införskaffa mig en större växt till vardagsrummet 😎
#4 ja, jag bläddrar fort och hittade dem IAF inte. :) #5 okej :D Tack :)
#4 Och sen sökte jag på de 3 olika växterna jag har ( har endast 4 st var av 3 olika sorter)
Hittade ingen av dem :)
Orkidéer har jag inte läst någon stans att dom skulle vara giftiga för katt. Hade en mco en gång som hade dillle på att gräva upp dom ur krukorna eller helt enket putta ut dom om fönstret var öppet. Han åt inte på dom. Han var inte inne katt, hade lucka, så det var nog inte för att han var uttråkad. Ingen annan växt gav han sig på så jag vet inte. sDom luktade väl illa…