Kostnad per månad
Hur mycket pengar lägger ni ungefär varje månad på er katt/era katter? Mat, försäkring osv? :)
Och är det någon som har tips på någon sida online som säljer mjau eller bozita blötmat som man kan köpa i storpack och dessutom blanda smakerna? :)
Jag betalar ungefär 900 kr per månad för mina två katter, men då är inte leksaker och klösmöbler inräknade.
Det enda stället jag känner till att man kan köpa storpack av Bozita och blanda smakerna är i Granngårdens butiker, men tror inte de har den möjligheten i sin postorderbutik.
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Tex zooplus säljer bozita och levererar hem.
min katt kostar nog inte så mkt mer än 200 kr i månaden i mat och ev sand.
Men sedan köper jag storpack torrfoder för 500 kr som räcker i några månader.
Så 200 kr per månad är endast beräknat på sand och burkmat samt försäkring.
Tack! beställde ifrån zoo.se och köpte storpack plus blandade lite extra smaker.
Blir nog nästan 1000 kr per månad för våra två katter med blötmat, torrfoder (om man slår ut totalakostnaden på tre månader som jag tror den kommer räcka ungefär), kattsand och försäkringar. Dom första månaderna har det ju gått på lite mer iom veterinärbesök osv och snart kommer kastering också :)
Mina 2 katter kostar ca: 1600 kr i mån. Har en Maine Coon hane & en huskatt hane. Maine Coonen ensam kostar nog 1000-lappen.
Mat. Sand. Försäkring.
Jag tippar på att mina två katter kostar mellan 1800-2000 kr i månaden, den ena äter veterinärfoder som är svindyrt, annars hade det varit några hundralappar mindre.
Skulle tro att våra tre kostar ca 1500-1700kr per månad, men det varierar över året. Om sommaren går det t ex både mindre mat och sand, då de är utekatter och fångar större delen av maten själva. Om vintern, särskilt när det är kallare än -20, går det massor med foder och sand. Så det kan nog variera några hundralappar både upp och ner beroende på årstiden.
Försäkring ca 130kr per katt. Sen mat ca 150kr/katt. Så ungefär 300kr /katt och månad.
Mat, kattsand och försäkring ca 1200kr i månaden för fyra katter. Äter endast blötmat(med inslag av BARF), ekologisk kattsand och försäkring hos Folksam.
No time to waste, only time to treasure.