Blöt på snoppen???
Min lilla 12 veckors bebis som jag fick hem i förrgår är lite blöt på snoppen…. Han har inte nyss varit på lådan så är inte det. Men tänker han kanske är rädd och går inte på låda när han behöver? Vi har en större katt som kanske skrämmer honom? OCH När han var på toa innan så var han alldeles blöt om rumpan. Kan det handla om teknik? Typ han doppade runpan i kisset?
Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace
Katter får lätt urinstenar. Kan du kolla honom nästa gång han ska gå kissa? Om det inte går över så kanske du behöver gå till vet
Men han är ju lite ung för urinstenar förstås
Han har inget problem att kissa. Kissade floder innan haha men han har ju bara varit på lådan en gång sen han kom hit. Är nog rädd för stora katten
Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace
prova att ställa ut en låda till i ett annat rum, så att lillen kan gå där han känner sig trygg.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Har du möjlighet att ha ett utrymme där bara den nya katten kommer in? Då kan han gå på toa och äta i lugn och ro, så kanske han blir trygg fortare.
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Njae men vi har haft den stora instängd när vi har vart borta. Sen är ju detta även efter toabesök. Ringde en vet och hon sa att det kan vara nervositet och vi ska svarta en vecka. Hon sa det är extremt ovanligt att bebiskatter får dom problemen
Kattungar kan få urinvägsinfektion om de går och håller sig länge för att de inte vågar gå på lådan. Alltså inte stenar, men bakterier i urinen för att blåsan inte töms som den ska. När de är 12 veckor gamla, så har de hunnit lära sig "tekniken".
Du bör ha mer än en kattlåda till katterna. Kattungar ska ha nära till lådan var de än befinner sig i hemmet.

Det är inte försats då? Min katt höll på att fixa med snoppen väldigt mycket som liten… Och som vuxen med.