Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett04-beteende-hälsa-sjukdomar
Läst 826 ggr
Aaangelica
0

Har slutat jama?

Hej! Min skogis är nu dräktig & det blir hennes andra kull. Har jag räknat rätt är hon runt dag 50. Hon har alltid varit extremt pratglad, men nu är hon knäpptyst. Är det någon som kan ana varför? Förra kullen märktes det knappt att hon var dräktig till sättet då hon var precis som hon är i vanliga fall, och pratglad. Hon är densamma i övrigt. Jätte gosig, ska fram så fort hon ser mig, äter, dricker osv. Men nu försöker hon inte ens att öppna munnen. Var mest lite nyfiken på om någon kanske vet varför? 😊

Achatina
0

Kolla tempen på henne. Om hon är dräktig och beteendet ändrats tycker jag nog det är källa för oro. Även om katter naturligt är tysta och bara pratar med människor.

Aaangelica
0

2# Tempen är kollad & den är precis som den bör vara & normal. Har kollat tempen då jag tänker att jag kanske räknat fel på datum (virrig som jag är när det gäller datum & minne) & att det kanske är dags snart iom att hon är som vanligt i övrigt också. Uppfödaren till henne berättade nämligen att hennes mor gjorde likadant samma dag som det var dags för kattungar. Men det verkar inte vara några på G idag iallafall. Vet inte varför hon slutat jama. :-)