Bildtråd - Chili
Såå söt!
Sötis😍
Vilken fin färg han har :)
#1 Tack!
#6 Ja, visst har han? Han bli mörkare och mörkare i färgen, så det ska bli spännande att se hur han ser ut när det är "klart". 🙂
#7 Spännande!
Lika spännande som med min maskade Oskar som har en egen bildtråd här :)
Vad stor han har blivit! Sötnosen! ❤️
putt ;)
#10 Ja, det har han verkligen! På fredag blir det andra sprutan av grundvaccinationen, så det lär bli lite bilder från resan då också 🙂
Vilken riktig liten sötnos! :))
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Vilken säregen teckning han har! Vilken sötnos! 😃
Naaaaw! Vad mysigt han ser ut att ha det ^^
Det märks att han växt något otroligt sedan vi tog hem honom. Lillan har bistått i "uppfostran" även om hon ibland verkar tycka att det är smått tröttsamt. 😉
Bäst av allt är nog den stora aptiten. Hittills har precis allt slunkit ner förutom Coshidas burkmat som av någon anledning tydligen smakar urk och blä. Avmaskning gick som en dans på rosor, delade bara tabletten i två delar och satte på en klick kattmalt. Slurp, borta! 😃
Tyvärr har diskbänken blivit alltmer intressant, kanske för att han då kan titta ut på fröautomaten där det konstant sitter minst en handfull talgoxar…
vilken fin katt! båda två är fina såklart;) han ser ut och ha en sån härlig och mysig päls!
Tack! Ja, pälsen var ganska lång när vi tog hem honom, men nu har det kommit kortare, lite mörkare, päls på huvudet, nacken och benen. Det verkar krypa bakåt så ska bli spännande att se hur han blir när han blivit större. 🙂
Världen mystroll är han definitivt, älskar att blir klappad, kliad och kelad med. Och uttrycker sin glädje väldigt högljutt med spinnande!
22# vilkgen pussnos han har!:) jätte fin!!!! vart köpte du honom?
#23 Ja, han är så vansinnigt gullig att man inte kan låta bli att bli kär. 😃
Vi köpte honom från ett par som fått en hoppsankull (sa de då, men sitter en ny lapp på ICA som annonserar om ännu en kull, suck). Vi hade inte hjärta att lämna honom där då levnadsförhållandena inte var de bästa, så vi tog hem honom. Tyvärr var han i minsta laget men hade sällskap från början av vår vuxna katt, hittills verkar han som vilken kattunge som helst!
Vi har vaccinerat honom, och ska så snart vi kan få en veterinärtid även kastrera, chippa och tatuera honom. Dessutom avmaskade vi honom i början eftersom kattmamman var utekatt. Han får riktigt kattfoder, de har två klösträd, flera kattoaletter, mys, kel, lek och promenader. Sedan ska han, liksom Lillan, få bli utekatt och jaga sork på fälten. 🙂
Det känns som att vi gav honom en bra tillvaro, och han ger så mycket tillbaka, både bus och gos.
24# ni verkar vara dom bästa tycker jag och han ser ut att vara tillfredställd och lycklig men väldigt beklagligt att dom lyckats få en ny kull:( åååh blir så arg!!! :(:(:(
#25 ja, det känns synd om kattmamman, som fått åtminstone två kullar i år… Sedan sade förnuftet att jag borde inte köpa honom, inte stödja sånt, men hjärtat sade att jag skulle ge en liten kattunge en bättre chans i livet. Den stackaren var drygt sju veckor, och fick matrester… Tänk, friterade räkor! Det gav mig rysningar. När vi var där så lade sig Chili i mitt knä, utsträckt på rygg, och somnade. Där och då föll jag pladask för den lilla sötnosen…
26# plutten!! åh tycker synd om hans syskon:( kan man inte anmäla på något vis?
#27 Det kan nog gå, men eftersom det "bara" var olämpliga förhållanden och ingen direkt vanvård vet jag inte hur mycket man kan göra. Och även om jag gjorde det anonymt så finns ju risken att man inser att det var jag som anmälde, då orten är liten. Honan ska enligt uppgift gå på p-piller, men fick berättat rakt ut att de missade ibland. Bäst vore ju för henne att kastreras, tyvärr lär inte det hända.
Vilken stilig kille!
#28 Är det egentligen inte dyrare att låta katten gå på p-piller i flera år och dagar än att bara kastrera och få det gjort på MINST 500 kr? Vem har inte 500 kr? 🤢
#30 Jag förstår. Det är trist när kattägare prioriterar helt andra saker än vad som egentligen är bäst för katten. 😕
#31 Jag tror att det delvis beror på okunskap, delvis på andra saker. Jag kände inte att jag där och då ville agera lärare och förklarar hur katter funkar. Det man kan glädjas åt (om man nu kan det) är att de kullar jag vet om har varit små, 2-3 kattungar. Man får väl se det positivt att det inte var 5-7 stycken!
Han blir bara stiligare och stiligare! :D
Ja, han börjar bli riktigt tjusig! Nu på fredag ska jag åka buss med honom för första gången, då vi ska till djursjukhuset och kastrera honom. Så himla nervöst, för vi har bara åkt bil med honom. Har ingen aning om vad han tycker om alla människor!
Dessutom har han hux flux lärt sig jama "på riktigt" dvs inte bara de där kurren. Rätt vad det är hör man ett bestämt och uppfordrande "MJAU!!!" men vad han egentligen vill är en gåta… Glad är han i alla fall! 😃
De är båda jättefina! Jag fick mina två kattungar av en väns kompis eftersom han visste inte att honor kunde bli gravid så tidigt (10 månader, stackaren). Han var helt upprörd att han lät det hända. Han ville även behålla men hade redan 3 andra katter. Han letade inte riktigt efter nån att köpa eftersom han ville att en vän skulle ta dem. Och så blev det att vi träffades. Han planerar att kastrera mamman direkt.
Så jag har två trygga, sociala, kattungar som fick vara med sin mamma och två vuxna hanar upp till de var lite över 16 veckor. Nu är de nästan 20 veckor och pojken blir kastrerad/vaccinerad/chippad nästa fredag. Båda är försäkrad och matad bra! (Jag bytte dem från Royal Canin till Applaws och Bozita blöt).
Jag ville också adoptera men ibland går sakerna inte hur man planerar. Jag ångrar inte mina kattungar i alla fall, de är underbara.
Jag ville egentligen adoptera, men så träffade jag Lillan genom en annons, och föll pladask för henne. Chili föll jag lika hårt för ett år efter, och nu står jag här, utan adopterad hemlösing, men med två helt underbara katter. Det tog ett tag att vänja sig vid att ha kattunge, men nu är det en del av vardagen att bli väckt halv tre på natten av en kelig pälsboll. :-)
Nu är sötnosen både märkt och kastrerad. När jag hämtade honom sa de att han uppfört sig och varit så duktig. Nu ska vi bara åka buss i två timmar, sedan är vi hemma igen. Han verkar vara ganska pigg, men samtidigt lite småsnurrig. Men det ger väl med sig! :-) Det första han gjorde när de ställde in en kattoa var att lägga sig ner i den och huvudet på kanten. Tokiga kisse!
Vilken snygging!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#40 Tack!
Han var lugn i buren hela vägen hem, sedan har han rusat runt på högvarv, innan han till slut la sig för att sova på en kartong. Tyvärr var han och slickade mycket, så fick sätta tratt på honom, vilket han inte riktigt var så förtjust i…
Vad bra att allt gick bra! :)
#43 Ja, det är så skönt! Nu ska vi ju bara vänta någon vecka till innan vi börjar göra honom till utekatt.
Han verkar dock läka väldigt fort! Och rusar runt och busar precis som vanligt, den lilla rackaren. 🙂
Vilken söt tråd hur gammal är han idag Chili?
Han var verkligen jätte söt, härlig ögonfärg ❤️
#46 Han är 6½ månad gammal. 🙂
Snygg bild!
Tack! :)
Hur gammal är han nu? Och vad är det som är på hans näsa? Mat?
Han är verkligen snygg. :)
#51 Tack! 🙂
Få se nu, han föddes 10 juni i år, så är väl lite mer än 6½ månader gammal nu. Och ja, det är mat. Därför varierar det från bild till bild - på en del bilder är han riktigt geggig, tyvärr. 😃
Älskar näsorna på hanar. Min kille har en riktig stor näsa nu som är perfekt att peka. De blir 6 månader om 2 veckor!
Mycket vackra katter i snön, blir helt knäsvag…🥵
Kärlek, kraft och vitalitet till Dig 
#56 Tack! Visst är de helt underbara? 🙂
Så vacker han har blivit! 🌺
Han har blivit jättestilig. Och stor! Det är ju nästan så att man inte fattar att det är samma katt som på första bilderna…
Vilket litet lejon! ^^
Hihi, sötis…
Hoppas han gillade nya selen ;)
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Jodå! Den sitter mycket bättre än den förra, och stilig är han såklart också i den. 👍
Vilken fin päls han fått!
Ja, den är väldigt len och fin, men tovar sig tyvärr lätt också. Tack och lov är det relativt lätt att få klippa tovor på honom. 🙂
Tycker han bara blir finare och finare…
Åh så vacker han är! *-* Inte funderat på att ställa ut honom?
Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.
Tanken har slagit mig, särskilt som han är superlätt att bada osv… Däremot känns det som att det är en del pyssel att få ordning på alla papper och sånt innan man kan ställa ut.
#81 Ja, lite är det ju att fixa. Man ska ha medlemskap i en kattklubb, ett huskattsbevis och intyg på att katten är kastrerad och vaccinerad :)
Vi kommer ställa ut våran husis, och så fort jag fått pengar nu i slutet på månaden så kommer åtminstone medlemskap i en klubb ordnas.
Din kille är ju så vacker så han skulle kunna vinna bara med sin päls! 😍
Hihi, ja, han är bra tjusig! (Men inte när han släpat in halva grannens rosenbuske i nämnda päls…🤪) Dessutom är han oerhört lätthanterad, så jag misstänker att det skulle gå väl. Men är ju det här med medlemskap i kattklubb osv, som gör att jag inte riktigt orkar/vill ta tag i det.
Till sommaren fyller han tre år, och det märks att han hela tiden bygger på sig med muskler och liksom ser mer och mer vuxen ut. Skulle tro att han hör till de katter som blir fullvuxna lite senare.
Haha jaa! Vår odåga har ju kort päls, men han är kolsvart och älskar att rulla runt och sola på stenplattorna på framsidan av huset, så när han kommer in sen är katten grå och inte svart 😂