Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett06-kattmat
Läst 2389 ggr
drika
0

NutriOne kattmat

Vad tycker ni om den blötmaten ? Är den bra? Finns det något som är bättre? Håller på att leta fram vilken jag tycker är bäst och vill ge min kisse:)

Hälsningar

Fredrika

Niiinah92
1

mjau och bozita är bra märken. NutriOne har jag aldrig hört innan så den vet jag tyvärr inte mkt om.

SuperLimm
1

Läs innehållsförteckningen så märker du snart om den är bra. Blötmat ska inte innehålla spannmål eller socker. Det ska innehålla kött och köttbiprodukter (vissa sorter står mer specifikt på vad det är i men det är inte så vanligt), fisk (om man vill ge det) och vitaminer och mineraler. Mer än så behöver inte blötmat innehålla.

Mvh Linn

Jourhemmet
0

Vissa har de tillsatt salt i och alla innehåller ris så enligt mig inget bra foder.

kaan02
0

Jag undrar också om NutriOne är bra eller inte, det verkar som det innehåller mycket protein av hög kvalitet så då kanske det inte gör något om det är lite ris i tänker jag. Annars ger jag min katt Bozita blötmat har fått för mig att den ska vara bäst. Finns det någon annan som är bättre? Vill inte ge torrfoder.

SuperLimm
0

#4 Mjau är likvärdig med Bozita om du är ute efter någon mer sort att variera mellan! :)

Sheba har några sorter som är okej så även ica basic (100g förpackningarna). Men det är som sagt bara att läsa innehållsförteckningen! :)

Mvh Linn