Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett10-off-topic-ot
Läst 835 ggr
ElisabethB
2

Att drömma är gratis...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att drömma är gratis… Själv drömmer jag om att flytta till en tvåa eller trea (kanske 50-75 kvadratmeter) med stor balkong att näta in och att kunna ha 3-4 katter som jag ger ett hem ifrån gatan eller katthem. Dessutom skulle jag vilja ha en hörna med flera klösmöbler och annat skoj för katterna att leka att de är i en "låtsasskog" i, självklart skulle lek vara tillåtet överallt. (Lägger in en bild på mina två tjejer.)
Vad drömmer ni om?

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

[lillelull]
2

Jag drömmer om ungefär samma sak! Att få en större lägenhet med kanske en inglasad balkong som de kan ha klätterställningar på och kika ut och så kan alla mina djur bo ihop. Har 2 katter boendes hos föräldrarna för tillfället men vill att alla tre ska bo ihop, sen har jag också en kanin och en hamster så alla ska få sin hörna/ plats och det hade vart så mysigt. 🙂

Jessicahagstrom94
2

Jag drömmer om ett lagom stort hus, kanske 100-140kvm som har en lagom stor gård jag kan näta in till katterna.

Drömmer om en Somali som enligt sambon ska heta Fox & så vill jag ha en snöbengal.

Men jag vill även kunna rädda (adoptera) fler hemlösa katter trots att jag hjälper dessa varje dag genom att jobba heltid på ett katthem.

[Wickedwoman]
0

Jag vill ha en katt till! Hittat en på ett katthem, www.fhhk.se, en svart tjej på 6 månader som är så fin och heter Zingo! Vi bor i hus på 160 kvm och har redan 2 innekatter, 1 hund och 1 hamster samt 2 kaniner som bor ute i trädgården… Men min man hade blivit galen om jag tagit hem ytterliggare ett djur… Vi har även 2 barn ska tilläggas så vi har ju fullt upp.. Eller rättare sagt JAG har fullt upp, det är min djur :)

[Wickedwoman]
0

ibland tänker jag att "om det hade kommit en katt här ute, kanske sådär geggig i ögonen och mager så man verkligen ser att den inte har ett hem och inte mår bra, då hade min man inte kunnat neka!" Knasigt va? (Jag önskar inte att några djur är sjuka det är inte så jag menar). Vi bor på landet så det är ingen omöjlighet att det händer dock… Då hade han fått säg vad han ville. Knäppa tankar som dyker upp! Eller är det bara jag?

Bästakompis
0

Jag drömmer om att bo på landet åtminstone under sommaren några månader varje år, och då kunna låta katterna gå ute som de vill. Nästa sommar kommer drömmen att gå i uppfyllelse i två veckor i alla fall. Jag har redan bokat en stuga som ligger på en egen liten ö! Där kommer katterna inte att kunna springa bort. Härligt att slippa lämna katterna under semestern! Nåja, det är inte enbart för katternas skull utan hela familjen kommer att vara där och bada och fiska och njuta av naturen. Inte är det gratis, men jag kommer att hinna spara ihop pengarna. I år har de varit hemma med kattvakt, men jag saknade dem mycket. ❤️❤️🐈🐈❤️❤️