Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett: 06-kattmat
Läst 1426 ggr
LoveInTheAir
0

Mjau blötmat- ruttet innehåll?

Hej! Jag fick höra för ett tag sen att mjau blötmat skulle innehålla ruttet kött från en uppfödare. Aldrig hört eller läst och ville inte ge mig in i den diskussionen men kan dessvärre inte släppa det. Är det bevisat att innehållet av kött skulle va dåligt?. Någon som vet?.

komigentam
1

Hade bett personen som påstod det komma med källa ist.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Fridaaaa
1

Nej det tror jag definitivt intepå!
Då hade katterna blivit sjuka av det

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LoveInTheAir
0

# 2 jo jag tänkte det, men ville inte kasta mig in i det då. Men funderar på att fråga då jag har annat att fråga om till denna. Men har liksom aldrig läst om det och folk rekommenderar ju dessa framför pussi så de kändes lite. Ja, jag finner inte orden exakt.

Fridaaaa
1

#3 Mjau tex är bättre än pussi (blötmaten då)
Men nä de får inte ens använda ruttet kött. Den personen måste ha fått helt galen info.

LoveInTheAir
0

#4 jo det vet jag att mjau är.

[lillelull]
3

Har gett mjau väldigt länge till alla mina katter och i princip alla jag känner som har katt ger också mjau och har aldrig någonsin hört att det skulle vara ruttet kött.

Skulle aldrig tro på detta om jag inte hade en väldigt säker källa vilket jag betvivlar att hon har. Låter bara konstigt faktiskt. 🤔

Valkyrija
1

Neej gud nej! Mjau blötmat är dessutom svenskt. Kommer från Vårgårda om jag inte minns fel. Ett av de bättre fodren du kan ge :) Består av 100% animalisk protein 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Fridaaaa
0

#7 De har inte 100% svenskt kött tyvärr.

Therese
0

När jag köpte en av de nya tetrorna för ett par månader sen var det grå köttbitar i. Det var förmodligen ingen fara med det men jag blev kompenserad med ett par rabattkuponger.

Det ligger i Vårgårda ja, min fd styvpappa jobbar/jobbade där.

Zepp
3

Näe.. det är inget ruttet kött i kattmaten!

Iallafall inget tillverkarna blandar i medvetet.

Grejen är att de skulle förlora allt för mycket om det uppdagades.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Eveo
2

Borde väl ha känts på lukten om det vore ruttet ;)

No time to waste, only time to treasure.

Siggebus
2

Vad hade den uppfödaren för "favorit" mat då? Känns som att han/hon kanske inte ville att du skulle byta mat eller nåt?
Jag är nybliven kattägare och ger Mjau och tänker om ett tag även introducera färskfoder att variera med. Oavsett så innan jag ger min kisse mat så luktar jag på den. Kattmat luktar förstås speciellt men det ska INTE lukta ruttet och det lär man märka 🙂

fossingen
1

#0. Jag har vart med en gång själv att få en två förpackningar som luktade ruttet av både Bozita/Mjau. Säkerligen något fel med paketeringen.

Karmatarerskanise
0

#13 Det beror säkerligen på att det gått hål på burken/tetran så luft kommit in. Då blir det fort dåligt.

fossingen
0

#14 Det var inget hål genom. Men den var lite bucklig såg jag sen. Jag har hört att vid bucklor på burkar/tetror så kan det ändå bli fel lixom. :) En miss som kan hända alla.

Karmatarerskanise
0

#15 Hålen kan vara för små för ögat att se. 

Oavsett bucklor eller hål så brukar det bero på transporten.