Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett: 01-allmänt
Läst 695 ggr
[fritte1974]
0

rätt eller fel

är det rätt att eller fel att skaffa nu katt med en gång när ens katt precis dött?

tlover
0

Jag tror att det beror på situationen, ibland passar det med katt direkt ibland inte.

Men det kan vara värt att komma ihåg att bara för att man skaffar ny katt direkt så betyder inte det att man inte saknar/sörjer sin förra katt.

l'm back

Karmatarerskanise
0

Har din katt dött? Beklagar. Vad hände?

[fritte1974]
0

2 Nej inte min en kompis  min pappas fick cancer 

min lever och frodas

Karmatarerskanise
0

Okey.

Om det är rätt eller inte kan endast ägaren veta.

[fritte1974]
0

4 tackar för svaret

pappa köpt en rusian blue

[fritte1974]
0

jag avensjuk

Aleya
2

#6 varför bli avundsjuk? Det låter bara löjligt. Det är aldrig kul att förlora en katt eller annat djur, så jag vet inte vart din avundsjuka sitter i ts. Då får du väl själv skaffa en till katt om du själv vill ha en Russian. Du är väl vuxen och kan bestämma själv antar jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[fritte1974]
0

7 vist men min hona aceptera ej en till

Aleya
3

#8 okej men varför frågar du om det är rätt eller fel? Det är väl upp till varje person om dom måste av olika skäl skaffa en ny katt eller annat djur. Det borde väl du själv också förstå. Hur skulle du själv göra i en liknande situation? Börja tänk så så fort du funderar på hur andra gör saker eller väljer saker.

Medarbetare för Julen

[fritte1974]
0

9 jag tycker synd om han men jag skulle vilja har en russian blue vad är felet

Aleya
3

#10 nu tror jag inte att du förstod vad jag skrev. Jag frågar varför DU undrar vad som är rätt eller fel för andra? Vad angår det dig om någon nyss förlorat en katt och skaffar 10 nya katter dagen efter? (Extremt exempel) Jag undrar mer vad du har för intresse av att veta vad som är rätt eller fel för hur andra hanterar sin sorg efter att ha mist en katt? Jag fattar att du vill ha en Russian, men att vara avundsjuk för det känns bara konstigt då din fråga ursprungligen var om saker var rätt eller fel. Du får väl skaffa en egen Russian när du kan, eller ser du nått problem i det som inte framgår i inlägget?

Medarbetare för Julen

Valkyrija
2

Man gör precis som man vill. Vissa mår bättre av att ta sig an en ny katt direkt medan vissa vill vänta. Det är upp till var och en vad som känns bäst 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Fridaaaa
2

Finns inget rätt eller fel.  Upp till var och en vad man tycker känns rätt eller inte

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[fritte1974]
0

11 vad du argsint jag bara sade att jag lite avensjuk på han fick tag i en rusian blue . Det tog hus i helvete och det var ej min mening

Katthemsmatten
0

Det var ett obefogat påhopp, Aleya. Fanns ingen som helst anledning att ge dig på TS. Som jag förstår det får man starta vilka trådar man vill, så länge man håller en god ton och inte angriper någon.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Bästakompis
1

Hoppa inte på en person som alla kan se inte uttrycker sig "korrekt" i skrift. Självklart är det lite svårt att förstå. Fråga då i en vänlig ton istället för att genast tolka in negativa saker. Eller låt bara bli att kommentera. Enkla umgängesregler för ett trevligare forum.

[fritte1974]
0

16 jag van att utrycka mig i tall och skrift tyvär skrev jag från mobilen

Fridaaaa
5

#17 Du brukar dock skriva så via datorn med, så dålig ursäkt.
Och du har hållt på såhär med alla konton du haft. Otrevlig osv. tyvärr.
ursäkta om det låter hårt men är tyvärr sanningen.

[fritte1974]
0

18 jag är aldrig otrevlig motnån men det får du tycka

[fritte1974]
0

18 jag kommer anmäla ditt inläg

Katthemsmatten
0

#18 I det här fallet är TS inte den som varit otrevlig. Det här verkar vara en dyslektisk person och då får vi ha litet förståelse för att det kan bli underlig stavning. Stavnings- och syftningsfel och underliga särskrivningar förekommer i många inlägg skrivna av personer som inte verkar lida av dysleksi. Litet tolerans och en gnutta fantasi hjälper i de fallen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[fritte1974]
0

18 jag har anmält ditt inlägg det du som otrevlig och påstår saker som ej stämmer varför

Fridaaaa
4

#21 Nja helt "oskyldig" tycker jag inte ts varit. Men tycker inte TS ska kasta sten i glashus, var det jag syftade på

#22 Gör du så, står fast vid min åsikt oavsett. Du börjar bli mer och mer i inlägget och brukar alltid stort sätt bli det i alla andra trådar, även med de andra sjuttioelva konton du haft. 
ej osanning, och kan många på tex katter.ifokus intyga.

[fritte1974]
0

23  jag agumentera ej med dig tyvärr du får tycka vad du vill och andra tycka vad de vill men du kasta sten i glashus som man känner sig själv känner man andra

Valkyrija
1

Varning hörni!
TS har inte varit otrevlig någonstans! Hen ställde en simpel fråga. Håll er till ämnet! Tråden låses! 🌺
/Sajtvärden

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Inlägget är låst för nya kommentarer