Miltons tråd
Det här är Milton som fyller 14 veckor idag. 🌺🎈
Jag hämtade honom i förra veckan och det har varit ett par roliga dygn med mycket bus, kärlek och "uppdatering" av kattkunskapen.
Har inte haft katt på över 37 år då det i stället blev hundar av tre olika raser tills förra året då min siste lille vovve fick somna in 13 år gammal.
Tråkigt värre har jag nu! Sitter och väntar på att kunna köra iväg och vaccinera Milton. Skulle nog försökt få en morgontid för jag kan inte ta mig för någonting…sitter bara och glor på klockan stup i kvarten! 😵
😒 …och nu börjar jag bli sömnig också!
De e tufft å ha semester😊
Ja och Milton då? Han busar för fullt!!! Nu har han kommit på att det är jätte kul att klättra i spaljén så han är tack och lov helt ovetande om att han snart ska få ett stick i nacken - värre är det med mig för jag gillar INTE sprutor😭 - inte ens att se dem!
Söt liten kille! Det går säkert bra hos veterinären. Även för matte :-)
Medarbetare Hittekatter iFokus

Det gick jättebra även om han "sjöng" hela vägen dit och hem i bilen.
Men väl hemma spatserade han ur buren med rak, stolt svans och spinn-motorn surrade oavbrutet ❤️
Nu ligger han på den inglasade balkongen och sover sedan mer än en timme tillbaka 😍

Hade tänkt börja träna bilåkning med Milton i transportbur idag eftersom han jamade så mycket när vi skulle till veterinären men jag skiter nog i det idag och låter honom vara ifred och ta det lugnt. Han är väldigt trött idag och sover mycket men så kan de reagera enl veterinären.
Men man saknar nästan allt bus! 😉
#3 Oroa dig inte. Han kommer att ta igen buset med råge när han vilat upp sig. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Nädå jag är inte orolig för han är bara trött lite längre perioder än han brukar. Han äter bra ändå och går på lådan och t om leker i mellan åt. Men tröttare än vanligt är han allt 🙂
Och jaaa- jag är nog rädd för att han tar igen det med råge sen ha ha
Det kommer nog att finnas en tid - t.ex. klockan tre på morgonen, när du precis somnat om efter att han rivit halva rummet - när du önskar att han inte var fullt så busig. 😃
P.S. Han är oemotståndligt gullig. ❤️
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Huuu ja! 😭
Än så länge är han värst när man ska lägga sig. Han hoppar som en studsboll på täcket och nåde mig om jag rör mig ha ha - sen gör han allt för att köra in tassarna under täcket med alla klorna utspärrade så jag måste rulla in mig i täcket som en levande kåldolme *fniss* 😮
Men jag har klippt klorna och nu är det inte riktigt lika skräckfyllt tack och lov.
Nåväl han håller på ett litet tag och sen rullar han ihop sig och sover. Sen hör jag ingenting från honom och på morgonkvisten när man ska på toa så ligger han oftast i vardagsrummet på armstödet på soffan eller i sin transportbur.

Alltså jag ÄLSKAR min lille kille! ❤️
Och när han sätter sig så här fint och lugnt så är det tur man har telefon-kameran i närheten för sådana bilder är sällsynta ha ha 🙂
Älskar hans milda ögon.

Har ändrat min inredning lite här hemma och orsaken till det heter Milton :D
Den här spaljén hade jag skruvat fast i mitt datorbord för att få en liten avskiljd datorhörna men den var ju VÄLDIGT rolig att klättra i tyckte Milton. Vet inte hur många ggr igår jag försiktigt plockade ner honom när han i full fart fullkomligt "flög" upp och balanserade där ca 2 meter upp i luften och med ett halt trägolv nedanför :O :O
När han fortsatte med dessa akrobatiska övningar igen i morse så åkte skruvmejseln fram och spaljén har förpassats till källaren!
Han har precis repat sig från en mindre hälta efter någon annan akrobatövning så det fanns liksom inget val ha ha :)
#9 Så är det att ha "ynglingar" i huset. Han ser ut att ha precis den "slängigheten" som, i kombination med lite för stora tassar för kroppen, gör att man ser att det är en tonåring. 

Fredag och här kopplar man av…..rejält!! 😃

Ja då var nästa projekt på "g". Har beställt tid för Milton den 23 september för kastrering, vaccinering och chipmärkning.
Han blir då 5 månader och det passar med när han ska ha sin 2:a vaccination dvs "flera flugor i en smäll" :)
Är det bara jag som är lite fånigt nervös? Det är en fredag och jag veeeet att det är en liten operation jämförelsevis. Men jag har lagt in om semester den fredagen OCH måndagen därefter så jag är hemma 4 dagar och kan titta till mig plutt ordentligt ha ha
12 kastering av han katt sker oftast med lokalbedöving
#13 Man söver katter vid kastrering.
14 inte han katter enligt vad jag hört
Min hane sövdes. Så jo även hanar.

Fast jag har frågat på min klinik och de söver honom 🙂
#17 Den sövning man ger hankatter är inte så djup eftersom det är ett litet och snabbt ingrepp. Han kommer sannolikt vara helt i form igen efter bara några få timmar.
#18,Min hane var helt väck i många timmar efter att jag hade hämtat honom. Han hade definitivt inte fått en lätt sövning. Han kunde inte ens gå utan föll ihop varje steg han försökte ta. Att han ens släpptes när han inte hade vaknat ännu var riktigt oproffessionellt.
Honan var som vanligt när jag hämtade henne (hos ennan vet) efter sin operation.
Kan bara jämföra med alla de kattungar vi kastrerar där jag är volontär. Det är sällan de inte är i full swing igen när vi volontärer går hem på kvällen. Självfallet är reaktionerna på en sövning olika på olika individer. Precis som hos oss på bara 2 ben.

Ja då var han färdig-vaccinerad, chippad, kastrerad och klar! 🙂
Var hemma med honom från kliniken vid 15-tiden och då var han inte speciellt vinglig men ganska loj och "fundersam" - här på bilden har han precis traskat ut på sin älskade balkong direkt från transportburen. Lite fundersam ser han ut 😍
Nu har han ätit några små portioner mat sedan dess och är faktiskt nästan som vanligt igen. Skönt det är över tycker både jag och Milton 😎
vilken sötnos! 💋
Gullig kisse Milton!