Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett: 01-allmänt
Läst 386 ggr
Catlady91
0

Min katt verkar hård i magen, tips?

Hej! Jag bytte precis foder från Friskies till Iams, något min katt älskade! Iallafall första dagarna. Igår började hon matvägra, tills jag la i lite Friskies. Så nu blandar jag. Men har upptäckt att hennes anal ser konstig ut efter hon varit på lådan. Det ser ut som att hon tryckt ut en del av analen. Hon går se ett tag, sen försvinner det och allt ser som vanligt ut igen. Är hon hård i magen? Vad kan jag isåfall göra för att hjälpa henne? Hon äter och dricker som vanligt, dricker en skål om dagen. Leker och busar som vanligt, och verkar inte alls bry sig om detta. Men jag blir orolig, efter vad som hände min förra katt 😕

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Uppkatten
6

Foderbyten ska alltid ske långsamt. Man minskar på det fodret katten är van vid successivt, och ökar samtidigt på mängden av det nya fodret lite, lite grann varje dag. Aldrig tvära foderbyten när det gäller katter.

När det gäller kattens hälsa så hänvisar vi alltid till veterinär. Man kan få helt galna råd på olika sajter, så det är alltid veterinären man ska rådfråga när man är orolig för sin katt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.