Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett: 01-allmänt
Läst 394 ggr
Catlady91
0

Katt tuggar på blommor

Min katt har precis börjat tugga på blommor. Hon slutar när jag säger ifrån, men jag har ju jobb och måste sova. Så jag är ju inte där hela tiden. Tips på hur jag får henne att sluta?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Maria
6

Jag har inga mer tips än att plocka undan blommorna på natten.

Eller menar du krukväxter? I så fall se till att du inte har några som är giftiga för katter.

/Maria

[[eskils_]]
2

Odla kattgräs i en kruka. Katter behöver gräs eller växter för att få upp hårbollar. Då kommer hon förhoppningsvis låta krukväxterna vara ifred.

Och borsta pälsen en gång i veckan om hon är korthårig.

wildfire
6

Hade en katt som gjorde så för många år sedan, jag slängde ut alla blommor och sen dess har jag inte haft några.

Kattgräs som eskils nämner är suveränt och det behöver dom verkligen så prova med det och fungerar det inte får du ta bort blommorna men fortsätt ändå med kattgräset.

Lycka till 🐱

cattisa
7

Ampellija är en helt okej krukväxt som det inte gör så mycket om katten äter lite på ibland. Både krukväxten och katten klarar sig. Det viktigaste är att se till att inte ha krukväxter som katten kan bli sjuk av.  Har du tur tycker katten bäst om kattgräs i längden.

🌺

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen