No fish
Säkert många som vet, jag delar ändå.
The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.
Högst en gång i veckan har jag hört är ok att servera fisk.
Det handlar inte bara om hur ofta man ger, det handlar om vad man ger och varför man ger.
T.ex. fet fisk gör att katter får e-vitaminbrist om man inte tillsätter, det handlar om om hur mycket man bör tillsätta (alltså att ha kunskap kring det).
Ofta har fisk mycket tungmetaller, tänk dig, om du ger katten tungmetaller en gång i veckan i 20 år. Hur mycket tungmetaller får fisken i sig tro? Tungmetaller finns i kött och grönsaker men inte lika stor mängd som i fisken, beroende var fisken kommer ifrån såklart.
Hur ofta vet man var fisken kommer ifrån i kattmaten? Och hur många orkar ta reda på det?
Jag ger fisk när jag får tag på viltfångade feta fiskar, vilket är svårt att få. Då tillsätter jag e-vitamin som motsvarar kilo fet fisk, för feta fiskar är nyttigt för katten men bara i förhållande i motsvarande mängd e-vitamin.
The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.