Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 825 ggr
Christel68
1

Katter som springer - dämpa ljudet

Har två 6 månaders katter. De springer och jagar varandra en hel del, dock inte nätter. nu har grannen under klagat. Kan någon ge mig tips hur man kan dämpa ljudet så att det inte hörs så mycket till grannen under ! Tacksam för råd.:)

• Redigerat 2022-05-03 14:27 av RoxannaS
MonicaLagerquist
2

Mattor på golven.

Stolt ägare till tre La permer

Christel68
0

Tjockar och mjuka då ? Har redan mattor men ”släta” sådana .

Uppkatten
5

Som granne får man nog helt enkelt acceptera att katter springer i lägenheten ovanför. 

Tjocka mattor är ett bra tips. 

Du kan ju också kolla med din granne om det är något visst rum där h*n upplever störningen som särskilt påtaglig (t ex ett arbetsrum el. sovrum) och så fokuserar du på att täcka golvet ovanför just det rummet med tjockare mattor. Bor du i en större lägenhet så kanske katterna ö h t inte behöver vara "ovanför" grannen under delar av dygnet (d v s det kanske finns någon dörr du kan stänga till)?

Ytterligare ett alternativ är ju att köpa något bra hörselskydd och skänka till grannen. 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
0

Du kan också trösta grannen med att det förmodligen kommer att bli bättre ju äldre katterna blir… 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
8

Håller med #3, det är tillåtet med husdjur och de måste få röra sig.

Det är minst lika störande med små barn som springer omkring och tjoar i lägenheten ovanför…

Uppkatten
8

#5 För att inte tala om grannar som är högljudda på andra sätt, pratar högt, spelar hög musik o s v. Eller grannar som röker… ja, listan kan göras lång.

Catlady91
2

Jag kan tycka att grannen ska ta lite hänsyn. Så mycket kan det inte låta av katter som springer! Min fullvuxna katt springer mycket i min lägenhet, ingen har sagt något till mig. Jag hörs mer än henne, kan jag säga. Så jag håller med #3, ge grannen hörselskydd 😂

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Ajax1
1

Jag blir fascinerad av att katterna hörs, tänker att det måste vara många andra ljud som hörs mkt tydligare. Hoppas det löser sig!