Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett: 04-beteende-hÀlsa-sjukdomar
LĂ€st 108 ggr
Pyttelite
0

Glad eller ledsen katt đŸ˜žđŸ˜Ÿ

En forskningsgrupp i Kanada har undersökt hur bra vi mĂ€nniskor Ă€r pĂ„ att lĂ€sa av katters ansiktsuttryck. Men helt lĂ€tt att lĂ€sa av om katten kĂ€nner positiva kĂ€nslor eller negativa Ă€r det inte – testa sjĂ€lv din förmĂ„ga i videon.

LÀs mer hÀr:

https://www.svt.se/nyheter/glad-eller-sur-katt-testa-din-kunskap

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.

En forskningsgrupp i Kanada har undersökt hur bra vi mĂ€nniskor Ă€r pĂ„ att lĂ€sa av katters ansiktsuttryck. Men helt lĂ€tt att lĂ€sa av om katten kĂ€nner positiva kĂ€nslor eller negativa Ă€r det inte – testa sjĂ€lv din förmĂ„ga i videon.
Carmarino
0

#0: Det testet var ju lite vĂ€l enkelt. 😾

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

Pyttelite
0

#1: Hopplöst grÀnssnitt bara!

Carmarino
0

#2: Ja verkligen, men det var ju inte sĂ€rskilt svĂ„rt att tyda kattens ansiktsuttryck. SĂ€rskilt som det bara fanns tvĂ„ alternativ. 😊

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

Pyttelite
0

#3: Tycker vÀl inte den var sÄ vÀlgjord men iallafall nÄgot.

Carmarino
0

#4: Har för mig att det fanns ett annat test, för ett tag sedan, dĂ€r det var mĂ„nga fler ansiktsuttryck att gissa pĂ„. En del av dem var lite klurigare. Fast det kĂ€nns ju bra att jag vet att jag kan tolka Ă„tminstone tre av mina katters ansiktsuttryck. 😄