Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 85 ggr
Pyttelite
0

Dagens vaccinering

Idag fick kissen en dos vaccin för kattsnuva.

Allt gick bra till och med resan till vetten men i väntrummet för katter var det fullt. Tre tvåbeningar och en kattbur.

Ingen idé att tränga sig in i det kattifierade väntrummet eftersom det var fullt. När det var deras kisses tur gick inte de medföljande tvåbeningarna från det lilla kattanpassade väntrummet.

Tråkig erfarenhet men inga sura miner på hundavdelningen - fina doggar och min kisse följde med intresse allt som hände.

Fint omhändertagande av djursköterskan och kissen och jag är nöjd!

Har ni andra vaccinerat nyligen?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

• Redigerat 2022-12-02 20:13 av Pyttelite
91Marran
0

Jag kremerade en katt i våras. I september fick jag sms om att det var dags för att vaccinera katten. Det är samma företag.

Tog med en annan katt för att vaccinera. De klipper klorna också eftersom vi inte kan göra det hemma. Det gick hur bra som helst.

Mvh
Mig

Pyttelite
0

#1: Tråkigt att de inte har koll på händelserna men min uppfattning är att vissa kliniker är mer ute efter inkomster än hänsyn till respektive individ.

Fint att du kunde vända det till något positiv och perfekt att kloklippningen gick bra.

Vår kisse är väldigt lätthanterlig så länge vi inte ska kolla tänderna. Då är det stängt men hon varken klöser eller biter i protest:

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

• Redigerat 2022-12-02 21:58 av Pyttelite