Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 106 ggr
emmlan95
0

näta balkongen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej tanken är vi ska näta in balkongen men hyresvärden godkänner men bara max 1meter och är det någon här som har nätat in som kan tipsa och har en bild :) !

Condor
0

#0:

Det går utan att borra.

Utifrån vårt fönster ser man en balkong, där dom har ställt upp stolpar i hörnen av balkongen, som dom har spännt nätet på. Stolparna kan man antingen binda fast på räcket eller använda buntband.

Maria
1

Problemet ät snarare gränsen max en meter. Det funkar ju inte eftersom katter kan klättra.

Det finns transparenta nät att köpa.

/Maria

Calcifer
1

#2: En meter ovanför räcket, beroende på hur högt räcket är, borde kunna bli tillräckligt för att man som människa ska kunna vara därute också, även om man lägger nät som även täcker överdelen av "buren". Så har en person jag går förbi lite då och då gjort. Stolpar i hörnen, och så nät som tak också.

Hur de fäst eller så vet jag såklart inte, för jag ser det inte på nära håll. Men det torde väl fungera? Vissa nät syns ju mindre än andra, och då borde väl inte värden ha nåt att klaga på bara för att det även täcker överdelen av anordningen kan jag tänka. 🤔

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"