Torrfoder eller blötfoder?
Vad ger du dina katter för mat? Blötfoder eller torrfoder?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag ger blandat :)
Min gammeltant vill ha blötfoder ibland, men då bara om man strösslar torrfoder ovanpå.
Lillflickan vill helst ha blötfoder men får lite torrfoder också.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag ger bådeoch.
De får mjausmjukmat och applaws torrfoder 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vår misse får Carnia Lynx torrfoder, och Applaws blötfoder som komplement. Och då och då blir det Whiskas, Gourmet eller Pussi som blötmat. Om sommaren ger vi hellre blöt mat, för att verkligen vara säkra på att hon får i sig allt vatten hon ska 🙂
Men eftersom sambon jobbar heltid, och jag praktiserar/går på jobbsökaraktiviteter, så är det smidigt att ha torrfoder framme.
Mina får bozita eller mjau blötmat samt rått några dagar i veckan så så hjärta eller kycklingvingar.
Båda två :)
Vet dock inte vilka sorter, mina föräldrar utfodrar nämligen våra katter.
Mina äter mest hårdisar men de vill ha lite blötmat varje dag.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Just nu får katterna mest torrfoder men de kommer få mer blötmat igen så fort jag har mer tid att utfodra dom. Applaws torrfoder och mjau blötmat såklart.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Mina katter äter BARF och mina stödhemskatter får numera endast Mjau blötfoder. Jag utfodrade tidigare med torrfoder och hade fått för mig att om fodret bara är lite dyrare (djuraffärsfoder istället för matbutiksfoder) så var det av bra kvalitet och näringsriktigt korrekt för katten. Sedan började jag läsa på och insåg hur fel jag hade…
Torrfodret jag gav innehöll spannmål (som katten inte kan tillgodogöra sig), rotfrukter (samma som spannmål + att det kan vara direkt giftigt), fisk (strarkt allergent för katter), salt (kan leda till uttorkning, njurskador, urinvägsinfektioner och urinstenar) och en massa annat skit som absolut inte är lämplig föda för en carnivor. Numera är mina katter rena köttätare och jag fick gladare, piggare katter med finare päls och slapp den evigt stinkande kattlådan eftersom mina katter dels inte är uttorkade längre (= mindre koncentrerat urin) och dels inte bajsar ut enorma mängder avfall från foder som de inte kan tillgodogöra sig. Win win!
SE*Simbelmynes
Enbart blötmat (:
//Jessie
BARF, säger som #8
Medarbetare på klickerträning.ifokus
Min får BARF och Bozita blötmat.

#8 jag försökte göra som du innan men jag lyckades inte få i katterna rätt balans. De ville bara äta de fina rena köttbitarna och struntade i hjärtat och levern. Jag testade köttfärs men det tålde inte killen. Och benpulvret spydde han också av. Så det fick bli RC torrfoder igen. Burkmat blir de kassa i magen av.
Bozita mjukmat i huvudsak. Bozita torrisar som godis.

Enbart torrfoder, ger blötmat ibland men inte alls ofta
Vi ger torrfoder.
S*PascuumSilva's burmor
http://www.pascuumsilva.se
Mjau och Bozita blötmat.
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
Mina får BARF.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Både torrfoder och blötmat, fiskfria. Men ger dagligen råmat kyckling med ben halsar osv oxå dock inte köpt möss/mus för det skulle jag inte klara av att ge. Han ska alltid ha det hundarna får, så han äter oxå voh kyckling varje dag 😞